چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 12:30

برگزیدگان ششمین جشنواره کتاب دین معرفی شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
برگزیدگان ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر روز چهارشنبه در مراسمی با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معرفی و تجلیل شدند.
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، 14 نویسنده کتاب های دینی در ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل شدند که کتاب های این نویسندگان در 10 گروه قرار دارند.
در گروه «علوم قرآن و حدیث» از میان 785 اثر، دو کتاب شایسته تقدیر شناخته شدند و از یوسف خان محمدی نویسنده «تفسیر سیاسی قرآن در ایران معاصر» و خانم نصرت نیل ساز نویسنده «خاورشناسان و ابن عباس» تجلیل شد.
در گروه «تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی» دو کتاب به مرحله نهایی رسید و کتاب زیدیه در ایران تالیف محمدکاظم رحمتی به عنوان کتاب برتر و تاریخ نگاری محلی ایران در دوره اسلامی نوشته عبدالرحیم قنوات به عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی شد.
در گروه «فلسفه، کلام، اخلاق، عرفان و مذاهب اسلامی» کتاب های «نوبختیان ابوسهل و ابومحمد» نوشته حجت الاسلام سیدعلی حسینی زاده و «عهد الست» تالیف نصرالله پورجوادی شایسته تقدیر شناخته شدند.
کتاب «دریغ است ایران که ویران شود» تالیف فرامرز رفیع پور به عنوان اثر برتر و کتاب «نظریه سازی دینی در علوم اجتماعی» از حجت الاسلام حسین بستان به عنوان اثر شایسته تقدیر در گروه «علوم اجتماعی» معرفی شد.
همچنین در گروه «علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی» کتاب های «راه های شرعی سپرده گذاری در بانک ها» نوشته حجت الاسلام محمدحسین احمدی و «مدیریت تعارض با رویکرد اسلامی» تالیف سیدمسعود قانع شایسته تقدیر شناخته شد.
کتاب های «اسلام و همزیستی مسالمت آمیز» نوشته علی اکبر علیخانی و «درآمدی بر فلسفه سیاسی صدر المتالهین» از سیدخلیل الرحمان طوسی در گروه «علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)» شایسته تقدیر شد.
در گروه «ادبیات داستانی و رمان» از میان 585 اثر، کتاب «رویای نیمه شب» حجت الاسلام مظفر سالاری و در گروه کودک و نوجوان از میان هزار و 654 اثر، کتاب «1001 میراث مسلمانان در جهان ما» از کاظم طلایی به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شد.
همچنین در گروه های «فقه، اصول و حقوق اسلامی» و «علوم تربیتی، روان شناسی و علوم رفتاری» هپچ کتابی رتبه برتر و شایسته تقدیر را کسب نکرد.
حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی دبیر ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش های نیز در این مراسم برتر گفت: کتاب های بررسی شده در این جشنواره مربوط به آثاری است که در سال های 92 و 93 منتشر شده و آمار این کتاب ها در حدود شش هزار اثر در 10 حوزه دینی است.
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: برای انتخاب این کتاب ها از نظر علمی و کاربردی، بررسی های مختلفی انجام شده و رویکرد جشنواره بر مبنای کارهای ابتکاری نویسندگان است.
بر اساس ارزیابی هیات های داوران، 805 کتاب به مرحله اول راه یافت، در مرحله دوم 551 کتاب، در مرحله سوم 76 اثر و در مرحله نهایی 14 کتاب انتخاب شدند.
جوایز آثار برتر در این جشنواره علاوه بر اهدای لوح و تندیس، مبلغ 10 میلیون تومان و جوایز آثار شایسته تقدیر مبلغ هفت میلیون تومان است.
مراسم معرفی و تجلیل از آثار برگزیده ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
فراهنگ ** 1003 ** 1071 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1299 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار