چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 07 دی 1395 ساعت 15:52

اسناد دفتر معاون اول رییس جمهوری به کتابخانه ملی منتقل می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دفتر معاون اول رئیس جمهور، تفاهم‌ نامه مشترک امضا کردند.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، این تفاهم‌نامه به منظور توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های علمی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک به امضا رسید.
آماده سازی و انتقال اسناد دفتر معاون اول ریاست جمهوری و اسناد شخصی اسحاق جهانگیری در چارچوب اهداف و وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی، موضوع این تفاهم‌نامه است.
از بندهای این تفاهم نامه آماده سازی و انتقال فایل و متن کاغذی پیاده سازی شده سخنرانی ها، اخبار، عکس‌ها و فیلم‌های معاون اول رئیس جمهور تا پایان دوره مسئولیت او به سازمان، تنظیم، آماده سازی و انتقال مجموعه اسناد و مدارک مربوط به مذاکرات دولت به سازمان است.
این تفاهم‌نامه در چهار ماده، هفت بند و یک تبصره تنظیم و بین طرفین به امضا رسید و به مدت دو سال معتبر است و در صورت عدم مخالفت طرفین، به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

** آغاز سومین دوره فراخوان اهدا کتاب
به گزارش ایرنا از کتابخانه ملی، سومین دوره فراخوان اهدای کتاب از سوی اداره کل فراهم‌آوری، منابع کتابی و پیایندهای سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد.
این طرح، در راستای گسترش تعامل فرهنگی سازمان با مراکز داخلی و خارجی و کمک به تامین نیازهای فرهنگی کتابخانه‌های داخل کشور، انجام می‌شود.
بر این اساس، منابع موجود بر اساس اولویت به مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی مذهبی، کتابخانه‌های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، موسسات و مراکز دولتی، عمومی غیر دولتی و واحدهای نظامی و انتظامی و موسسات خیریه و عام المنفعه، اهدا می‌شود.
این فراخوان از تاریخ 18 دی‌ماه آغاز و در تاریخ دوم بهمن به پایان می‌رسد.
از تاریخ 18 تا 29 دی ماه مراکز استانی و شهرستان‌ها و از 2 تا 10 بهمن مراکز تهران پذیرش می‌شوند.

**اختتامیه دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از خانه کتاب، آیین اختتامیه «نشان شیرازه؛ دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران» جمعه( دهم دی ماه) در خانه هنرمندان برگزار می شود.
دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران با هدف تاکید بر اهمیت طراحی یکپارچه و متفکرانه «پیکره کتاب» به عنوان موضوعی مهم در طراحی گرافیک و صنعت نشر و تشویق هنرمندان، ناشران و دست اندرکاران صنعت نشر به ارتقای جایگاه «کتاب آرایی» برگزار می شود.
«نشان شیرازه» جایزه‌ ای است که هر سال، به «شکل» (فیزیک) کتاب های منتشر شده و پدیدآورندگان هنری آن (تیم هنری)، بر مبنای ارزش ‌های توأم «زیبایی» و «عملکرد»، اهدا می‌شود.
از آنجا که طراحی یکپارچه کتاب، بارز شدن نقش مدیر هنری و حسن هم جواری عوامل هنری کتاب در سال‌های اخیر در مسیر نزدیک شدن به جایگاه اصلی و مهم خود است، نشان شیرازه می تواند هر سال و با توجه به واقعیت های کتاب آرایی (Book Desgin) و فضای مسلط دوره برگزاری، فهرست جوایز خود را با جریان حرف‌های و زیرشاخه های فعال آن، تنظیم کند.
آیین اختتامیه « نشان شیرازه؛ دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران » ساعت 15 تا 17 در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
فراهنگ**1880دریافت کننده: پروین اروجی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1232 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب