سه شنبه, 07 دی 1395 ساعت 14:58

تمدید مهلت تخفیف 50 درصدی خرید کتاب به باشگاه‌های کتاب‌خوانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون پژوهشی، اداره کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی از تمدید مهلت تخفیف پنجاه درصدی خرید کتاب به اعضاء و مربیان باشگاه‌های کتاب‌خوانی خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، ابراهیم حیدری افزود: مهلت تخفیف پنجاه درصدی خرید کتاب برای اعضا و مربیان جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی تا چهار بهمن‌ماه تمدید شد.اعضا و مربیان باشگاه‌های کتابخوانی می‌توانند با داشتن کارت ملی به کتاب‌فروشی‌های برگزیده مراجعه کنند و کتاب های مورد نیازشان را تهیه کنند.
بنابر گزارش اداره کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وی افزود: این باشگاه‌ها در مرحله‌ی اول در 16 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران، یعنی اصفهان، اهواز، تبریز، بوشهر، خورموج، دزفول، رامهرمز، رشت، سبزوار، شهرری، شهرکرد، شیراز، کاشان، گنبدکاووس، نیشابور و یزد راه‌اندازی شده است. این باشگاه تا کنون بیش از هجده هزار عضو دارد.
حیدری تصریح کرد: هر مربی که در یکی از دستگاه‌های آموزشی یا فرهنگی شهر فعال است می‌تواند باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را راه‌اندازی کند. بر این اساس معلمان، روحانیان، مربیان کانون پرورش فکری، کتابداران کتابخانه‌های عمومی از جمله‌ی افرادی هستند که می‌توانند اقدام به راه‌اندازی باشگاه کتاب‌خوانی کنند.
وی یادآورشد: پیش‌تر اعضاء و مربیان باشگاه‌ها تا بیست و چهارم آبان‌مماه فرصت استفاده از این امکان را داشتند و به دلیل استقبالی که از این طرح تخفیف شد تا چهارم بهمن ماه تمدید شد.
حیدری گفت: به پیشنهاد دبیرخانه پایتخت کتاب نیشابور و با همکاری شبکه شهرهای دوستدار کتاب و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس تفاهم‌نامه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مشارکت خانه کتاب و همکاری دستگاه‌های اجرایی و عمومی شهرها، «جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان» در 16 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران برگزار شده است.
وی افزود: در طول شش ماه گذشته نزدیک به هزار و 900 باشگاه با بیش از 20 هزار عضو در شهرهای پانزده‌‌گانه تأسیس شده و به فعالیت پرداخته‌اند. همه این باشگاه‌ها در شهرهای خود و در جریان رقابت‌های پرشور داخل شهرها، و زیر نظر هیئت داوران محلی، باشگاه برگزیده، کتاب برگزیده، نامه برگزیده، فیلم کوتاه برگزیده خود را انتخاب کرده‌اند و باشگاه مذکور را برای شرکت در رقابت‌های ملی به دبیرخانه مرکزی معرفی کرده‌اند.
به گفته وی اکنون همه اعضای باشگاه‌ها با اشتیاق در انتظار برگزاری اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان هستند تا نتایج نهایی مشخص شود. در دور اختتامیه از 15 شهر و بر اساس نظر هیئت داوران ملی، سه باشگاه برگزیده در سطح ملی معرفی خواهند شد.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 دریافت و تنظیم: علی اکبر قزوینیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1442 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار