چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 07 دی 1395 ساعت 14:27

تئاتر به مباحث پژوهشی بیشتری نیاز دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر سی وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اشاره به کمبود پژوهش در زمینه هنر تئاتر گفت: این هنر به پژوهش و مباحث پژوهشی نیاز بسیاری دارد که باید به آن توجه کنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید اسدی روز سه شنبه در همایش «شهر، شهروندی و تئاتر» افزود: با وجود نیاز بسیار زیاد تئاتر به تحقیق و پژوهش، در کشور امکانات در این زمینه وجود ندارد.
وی با اشاره به بخشی به نام پژوهش در جشنواره تئاتر فجر از سال گذشته خاطر نشان کرد: با طرح مسئله کردن برای این هنر می توانیم، ساختار نمایش در ایران را بازیابی کنیم که به همین خاطر امسال رابطه شهر، شهروندی و تئاتر را مورد توجه قرار دادیم.
اسدی افزود: در این همایش برخی مقالات ارائه می شود و کتاب مقالات جشنواره نیز با تحقیقاتی که به دست ما رسیده به چاپ می رسد.
اسدی مبحث خود را در خصوص هنر تئاتر و زایش مفهوم شهروندی با بیان اینکه باید از یک گذار سخن به میان آوریم آغاز کرد و گفت: در جوامع ابتدایی روح جمعی نمود پیدا و وحدت اجتماعی را ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه هر چه به سوی آینده می رویم جایگاه انسان بر اساس تقسیم کار و ساختار جدید جامعه شکل می گیرد، تصریح کرد: مدرنیته انتظار شهروندان را برای ایجاد ساختار آرمانی از شهر بالا می رود.
اسدی با بیان اینکه شکل گیری شهر و شهروندی با یکدیگر همزمان است، افزود: تئاتر نه به صورت تفریحی بلکه برای شکل دادن و ایجاد ساختار یک شهر مورد توجه قرار می گیرد.
به گفته وی، تئاتر به عنوان ابزاری برای نقد، موجب تربیت انسان برای جوامع جدید می شود.
همایش یک روزه «شهر، شهروندی و تئاتر» صبح سه شنبه با حضور مهدی شفیعی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، اصغر همت، قطب الدین صادقی و رامتین شهبازی در تئاتر شهر آغاز شد و عصر امروز پایان می یابد.
فراهنگ ** 7561 ** 1071 ** خبرنگار: سارا کریمیان ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1209 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب