سه شنبه, 07 دی 1395 ساعت 14:03

مدیرآفرینش ادبی حوزه هنری کشور: شعر انقلاب پیشگام است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور گفت: هیچ کدام از هنرها پیشگام و جلوتر از شعر انقلاب نیستند و امروزه هزار رساله دانشگاهی در مورد شعر انقلاب موجود است.
به گزارش ایرنا علیرضا قزوه سه شنبه در آیین افتتاح ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب در آرامگاه حافظیه شیراز بیان کرد: شهر انقلاب اهل خودنمایی نیست و همیشه خط شکن بوده است.
وی افزود: در حال حاضر شعر انقلاب از داستان، سینما، موسیقی و سایر هنرها پیشگام تر است لذا باید از حقانیت شعر انقلاب دفاع شود و شعر امروز باید به شاعران انقلاب و حماسی کشور حرمت بگذارد.
این شاعر اظهار داشت: حرمت گذاشتن به افراد از مولفه های شعر انقلابی است وشعر انقلاب از بزرگان و پیشکسوتان خود از جمله سید علی موسوی گرمارودی، قادر طهماسبی فرید، سید محمود سجادی و مرحوم نصرالله مردانی بهره می گیرد.
وی ادامه داد: ما باید با برگزاری شعرهایی با موضوع انقلاب و فجر باعث آشتی جوانان با این شعرها باشیم و همانطور که بسیاری برای شعر فارسی فداکاری و سختی های فراوانی را تحمل کرده و فنا شدند برای شعر انقلاب نیز باید سختی کشید و فدا شد.
او اضافه کرد: برخی تلاش می کنند حماسه مردم در روز تاریخی 9 دی را کوچک شمرده و کمرنگ کنند که در این زمین شاعران انقلابی نباید این مهم را فراموش کنند بلکه برای حفظ این روز تاریخی انقلابی و حماسه مردمی همت مضاعف کنند.
** آمادگی فارس برای ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی شعر انقلاب
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس نیز در این آیین گفت: با توجه به قدمت و غنای ادبی و فرهنگی فارس، این استان می تواند خاستگاه مناسبی برای ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی شعر انقلاب باشد و این آمادگی و حمایت در فارس وجود دارد.
سید علی محمد موسوی افزود: حضور دائمی شعرا و اهل ادب و فرهنگوران در هر شیراز در طول سال، نامزدی شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی و پایتخت کتاب ایران بیانگر پتانسیل های ادبی و هنری این شهر برای میزبانی از دبیرخانه دائمی این جشنواره است.
در این آیین استاد مجرد از شهر شیراز، عباس باقری از شاعران استان سیستان وبلوچستان و محمد امین الکرخی از کشور عراق به شعرخوانی پرداختند.
ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب در آیین ویژه ای و با حضور مسئولان استانی و کشوری و 70 شاعر داخلی و خارجی،در جوار آرامگاه حافظ در شیراز گشایش یافت.
فراخوان ششمین جشنواره بین المللی شعرانقلاب اوایل سالجاری اعلام شد که برای این جشنواره محورهایی از جمله عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی و رافت ملی، گفتمان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در نظر گرفته شده است.
در بخش بین الملل این جشنواره 205 اثر از 25 کشورحوزه بیداری اسلامی به دبیرخانه جشنواره رسیده است که شش شاعراز هلند، سوریه، آذربایجان، پاکستان، کویت و لبنان میهمان ویژه در این جشنواره حضور دارند.
در این جشنواره محفل ادبی با حضور شاعران در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار و از قادر طهماسبی فرید، سید محمود سجادی و مرحوم نصرالله مردانی به عنوان سه پیشکسوت بزرگ شعر انقلاب تقدیر می شود.
همچنین در این دوره از جشنواره از دو کتاب سکوت سرشار از هیاهو شامل شعرهای تازه شاعران عرب در حوزه مقاومت و بیداری اسلامی به ترجمه موسی بیدج و فائزه جمالی و کتاب امین زبان و ادب پارسی راهکارهای عملی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد زبان فارسی به گردآوری محمدحسن مقیسه رونمایی می شود.
ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب تا هشتم دی ماه جاری در شیراز ادامه دارد.
محافل شعر خوانی این برنامه امروز بعد از نماز مغرب و عشا در سالن سیناصدرا برگزار خواهد شد.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876

اطلاعات تکميلي

خواندن 1243 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار