دوشنبه, 06 دی 1395 ساعت 14:38

واعظی: هویت دارندگان چهار میلیون سیم کارت دارای اشکال، احراز شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه روند احراز هویت سیم کارت های دارای اشکال تا نهم دی ادامه دارد، گفت: تاکنون هویت چهار میلیون دارنده سیم کارت احراز شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمود واعظی» امروز (دوشنبه) در حاشیه آیین رونمایی از تمبر یادبود سردار شهید «حسین همدانی» در جمع خبرنگاران پیش بینی کرد دارندگان 6 میلیون سیم کارت باقی مانده تا آخر وقت تعیین شده برای احراز هویت اقدام کنند.
وی گفت: پس از اتمام مهلت تعیین شده، سیم ‌کارت های دارای اشکال در مشخصات دارنده سیم کارت، یکطرفه خواهد شد.
واعظی درباره مهلت یک ماهه شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی مشخصات مالکان سیم‌ کارت در کشور، بیان کرد: براساس مصوبه این شورا سه هفته پیش اعلام شد مالکان سیم ‌کارت هایی که مشخصات شان در سامانه های اپراتوری تلفن همراه کامل نیست برای اعلام مشخصات خود و احراز هویت یک ماه فرصت دارند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که تلاش برای سامان دادن احراز هویت دارندگان سیم کارت هایی که مشخصات شان دارای اشکال است از یک سال پیش آغاز شد، ادامه داد: 50 میلیون سیم‌ کارت در این مدت ساماندهی شدند و 10 میلیون سیم ‌کارت باقی ماند که مالکان آنها 20 تا 30 سیم ‌کارت به نامشان ثبت بود، اما برای تعیین‌تکلیف نمی‌آمدند.
واعظی گفت: براساس مصوبه جدید شورا، به افراد باقی‌ مانده مهلت داده شد مراحل ثبت اطلاعات خود را تکمیل کنند و از تعداد 10 میلیون سیم ‌کارت بلاتکلیف چهارمیلیون سیم‌ کارت با ارایه کارت شناسایی تعیین‌تکلیف شدند و امیدواریم در مهلت باقی‌مانده، مالکان 6 میلیون سیم‌ کارت باقی ‌مانده نیز سریع‌تر برای احراز هویت همکاری کنند.
واعظی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در این مدت از طریق پیامک به مالکان این سیم‌ کارت‌ها انجام شده است.
به گفته وی، در سال‌های گذشته به دلیل فروش بی‌حساب و کتاب سیم‌ کارت در کشور و نبود سختگیری‌های لازم، سیم ‌کارت‌هایی با هویت نامعلوم در شبکه ثبت شده بود که از این طریق، تخلفات و سوءاستفاده‌هایی همچون قاچاق و مزاحمت انجام می‌شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: آخرین مهلت تعیین ‌تکلیف هویت سیم‌ کارت‌ها 9 دی‌ ماه جاری است و پس از آن، سیم ‌کارت قطع نمی‌شود، بلکه برای مدتی یک‌ طرفه خواهد شد، علاوه بر این که مالکیت سیم ‌کارت برای مالک حفظ می‌شود و سیم‌ کارت سلب امتیاز نمی‌شود.

** تقویت روحیه جهادی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های وابسته
واعظی در ادامه به اهمیت بزرگداشت مقام شهدا اشاره کرد و گفت: اگر قرار است این نظام استوار بماند باید راه شهدا ، فداکاری و ایثارگری آنان به همراه آرمان ها و اندیشه های آنان برای ما زنده باشد.
وی با بیان این که همکاران ما در وزارتخانه در طول سال ها است برنامه های اینچنینی را برای زنده نگه داشتن اندیشه شهدا برگزار می کنند، تصریح کرد : با برگزاری چنین مراسمی اندیشه شهدا بین جوانان زنده نگه داشته می شود و همچنین یادآوری برای ما است که آن دوران را دیده ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: فراموش نکنیم اگر امروز ما هستیم و نظام و امنیت وجود دارد، از این اندیشه است و این اندیشه می تواند ما را استوار نگه دارد .
واعظی بیان کرد: بیداری، فهم بالا و مقاومت مردم ایران سبب شده است نظام ما در برابر تهدیدات دشمنان همواره مصون بماند.
وی تاکید کرد : باید در وزارتخانه و همچنین شرکت ها و سازمان های تابعه یک رویه جهادی و بسیجی وجود داشته باشد تا ما بتوانیم به آرمان های بلند انقلاب در این حوزه،نائل شویم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سالگرد نهم دی ماه نیز گفت: در همه مقاطع این بیداری، مقاومت و هوشمندی و فهم بالای مردم ما بوده که باعث شده است در مقابل هرگونه تهدید خارجی و داخلی، کشور مصون باشد و نهم دی ماه هم از همین مقاطع است که مردم ما با ندای رهبر معظم انقلاب به میدان آمدند و توطئه دشمن را خنثی کردند .
واعظی افزود: نظام و مردم ما وقتی با این مشکلات مواجه می شوند، با وحدت و اعتقاد به ولایت فقیه همواره رو به جلو حرکت کرده و از آسیب ها هم مصون می مانند.
به گزارش ایرنا، سیزدهم فروردین ماه امسال سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار برای ساماندهی سیم کارت های بدون هویت مشخص راه‌اندازی شد و مشترکان می‌توانند با مراجعه به درگاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بخش خدمات الکترونیک در نشانی www.cra.ir یا نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir و از شمار سیم کارت هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.
مشترکان هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال می‌شود که شمار سیمکارت های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک نوشته شده است.
مشترکان در صورت بروز مشکل هنگام استفاده از سامانه می‌توانند موارد مورد نظر یا پرسش های خود را به پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال و راهنمایی و پاسخ لازم را دریافت کنند.
به گفته سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری)، اپراتورهای تلفن همراه موظفند نسبت به تعیین تکلیف مشترکانی که وضعیت اطلاعات ثبتی آنها دارای نقص است اقدام کرده و در صورت بی اعتنایی بعد از سه بار تذکر، سیمکارت را قطع کنند.
اقتصام**2078**1070**2025**1561**خبرنگار: محمد مهدی بهرامی** انتشار دهنده: لیلا جودی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1356 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار