یکشنبه, 05 دی 1395 ساعت 19:33

جشنواره رسول آفتاب تعطیل نخواهد شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب گفت: جشنواره رسول آفتاب طی پنج دوره به رشدی رسیده که تعطیل نخواهد شد و به کارهای خود ادامه خواهد داد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا رحیم مخدومی در مراسم رونمایی از 10 کتاب متفاوت در حوزه ادبیات بیداری در خبرگزاری فارس گفت: تاکنون پنج دوره از جشنواره مردمی رسول آفتاب با کمترین هزینه برگزار شده و نتایج فراوانی نیز داشته و اگر امکانات مالی وجود داشت، حجم محصولات این جشنواره دو برابر وضعیت فعلی بود.
وی افزود: موسسه رسول آفتاب از زمان تاسیس وظیفه خود را انجام کارهای برزمین مانده ای همچون فتنه 88 می دانست تا فضایی برای نویسندگان و هنرمندان متعهد و انقلابی ایجاد کند.
این نویسنده اضافه کرد: بخشی از محصولات این جشنواره معرفی 10 عنوان کتاب متفاوت است که امسال به عنوان حاصل پنج دوره جشنواره رسول آفتاب و در غیاب دوره ششم رونمایی می شود.
وی همچنین گفت: با توجه به مسیری که جشنواره تاکنون طی کرده، به این نتیجه رسیدیم که این جشنواره باید با قوت و قدرت ادامه داشته باشد و ترجیح دادیم تا مروری بر پنج دوره گذشته داشته باشیم و صدایمان را به گوش کسانی برسانیم که داعیه دار پیشبرد اهداف فرهنگی نظام هستند.
مخدومی افزود: این جشنواره در فراز و نشیب های زمان شاید دچار کندی هایی شود ولی هیچگاه به تعطیلی کشیده نخواهد شد و مهمتر از این مساله اتفاقاتی است که در حاشیه جشنواره پیش می آید.
وی شناسایی هنرمندان و نویسندگان مستعد را یکی از این اتفاقات جشنواره دانست و گفت: برخی هنرمندان در گوشه و کنار شهرستان ها هستند که دیده نمی شوند و معمولا پایتخت نشینان مورد توجه هستند ولی ما توانستیم نیروهای توانمند را از استان ها و شهرستان های مختلف شناسایی کرده و انسجامی میان آنها بوجود بیاوریم.
نویسنده چت مقدس افزود:‌ در بخش بین الملل نیز نویسنده هایی با ارسال آثار خود برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کردند و تشکلی نیز میان آنان بوجود می آید.

** اهدای 500 قطعه شعر به جشنواره رسول آفتاب
محمدحسین ابوحمزه نویسنده دختران فیروزه ای در این مراسم با اشاره به نحوه آشنایی خود با جشنواره رسول آفتاب به مولفه های انقلابی بودن این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره رسول آفتاب از ابتدا با کمترین هزینه و به صورت مردمی برگزار شده است.
وی افزود: در جشنواره دوم بخش بین الملل راه اندازی شد و طرفداران بسیاری پیدا کرد، به گونه ای که یک نویسنده عرب ساکن استرالیا 500 قطعه از اشعار خود با موضوع حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب را به جشنواره اهدا کرد.
ابوحمزه همچنین گفت: یکی از عکاسان عراقی در آن زمان که هنوز راهپیمایی اربعین به صورت جهانی مطرح نبود، تمام عکس های خود از راهپیمایی نجف تا کربلا را به جشنواره هدیه داد.

** با طنز آقازاده عزیز در نوشتن طنز راسختر شدم
محمدرضا شهبازی نویسنده کتاب های طنز گفت: کتاب آقازاده عزیز حاصل طنزهای سال های 87 تا 92 است و بسیاری از افراد از ما خواستند که ننویسیم. معتقدم فضای کنونی طنز انقلابی ناشی از کم کاری کسانی است که اعتقاد، آبرو و امکانات داشتند ولی به حوزه ها نپرداختند.
وی افزود: بعد از نوشتن آقازاده عزیز عزم راسختری برای طنزنوشتن و فعالیت در حوزه طنز پیدا کردم و معتقدم کارهای موسسه رسول آفتاب اتمام حجت بر مدیرانی است که به رغم داشتن امکانات، کمکی نمی کنند تا منویات رهبر معظم انقلاب اجرا شود.
شهبازی همچنین گفت: در هشت سال اخیر بیش از 80 جلسه حلقه طنز برگزار شد ولی یکی از این جلسات به موضوع فتنه اختصاص پیدا نکرد.
در ادامه این مراسم از کتاب های چت مقدس، عاشورای اغتشاش، خرابکار اجاره ای، دانشجو جنبش یا کرنش، رجل سیاسی، پرچم های سیاه، اسلام آمریکایی در حصار کاریکاتور، دختران فیروزه ای، حرف های درگوشی و آقازاده عزیز رونمایی شد.
فراهنگ**1003** 1823 خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1085 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار