جمعه, 03 دی 1395 ساعت 15:20

حضرت مسیح (ع) واسطه ای برای پیوستن مسیحیان جهان به پیامبر گرامی اسلام (ص) بود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین فرارسیدن میلاد حضرت مسیح (ع) را به تمام پیروان کتاب های آسمانی و جهان مسیحیت تبریک گفت و افزود: این پیامبر بزرگ به عنوان حلقه اتصال مسلمانان با امت های گذشته و واسطه ای برای پیوستن مسیحیان جهان به اسلام، قرآن و پیامبر خاتم بود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی جمعه قزوین ضمن تاکید بر برگزاری باشکوه جشن های میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، یادآور شد: برپایی جشن های باشکوه میلاد آن حضرت زمینه مناسبی را برای ارتباط مسیحیان جهان با مسلمانان فراهم و حقایق وجودی این پیامبر بزرگ را که بشارت دهنده آمدن پیامبر اکرم (ص) بود را برای مسیحیان روشن خواهد کرد.
وی ادامه داد: قرآن کریم بهترین معرف برای حضرت مریم (س)، مسیح و انجیل است و پیروان این دین الهی می توانند از این منبع صادق، محکم و روشن در جهت شناخت هر چه بیشتر ایشان استفاده کنند.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود حماسه مردمی 9 دی را به عنوان میثاقی بین ملت و ولی فقیه خود دانست و اضافه کرد: این روز بزرگ، روز حماسه مردم ما در مقابل فتنه گران و استکبار جهانی بود که با حمایت از منافقان داخلی فضایی را ایجاد کردند تا مردم را در مقابل انقلاب قرار دهند.
به گفته وی، در جریان حوادث سال 88 عده ای ندانسته و عده قلیلی نیز آگاهانه خود را ابزار دست مثلث سوم استکبار، یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل قرار دادند.
وی با بیان اینکه با حماسه 9 دی برخی افراد که در مدت کوتاهی چشم بسته به دنبال منویات شیطانی دشمن رفته بودند به خط اصلی برگشته و به گوش استکبار سیلی محکمی نواختند، گفت: این یکی از زیبایی های حماسه باشکوه 9 دی بود که دشمن دریافت مردم ما اگر لحظه ای فریب بخورند دین و قرآن، آنان را نجات می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: این روز بزرگ و تاریخی، روز اعلام انزجار از دشمنان قسم خورده استکبار، روز وحدت و همبستگی اقشار مختلف مردم فارغ از جناح بندی های سیاسی، روز یاس کفار و منافقان از وحدت و همدلی مردم ایران بود و نشان داد مردم میهن اسلامی در زمان دفاع از ولایت، منافع ملی و دینی خود همواره متحدانه ایستادگی و مقاومت می کنند.
وی در ادامه، هفتم دی ماه را به عنوان روز شهدای انقلاب اسلامی در قزوین اعلام و افزود: این روز تاریخی یادآور مظلومیت مردم مبارز قزوین است که با پایداری و ایستادگی به امام و رهبر خود وفادار ماندند.
امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه امیدواریم با گرامیداشت چنین روزهایی، این گونه ذخایر معنوی و انقلابی ما در بین نسل های مختلف احیا شود، اضافه کرد: در غیر این صورت تهاجم فرهنگی، اعتماد مردم را هدف قرار داده و با آسیب رساندن به ما کم کم عظمت ارزش های متعالی انقلابی ما را از یاد نسل های آینده خواهد برد.
7388/8054/ 6075* خبرنگار: پریسا نوروزی** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد

اطلاعات تکميلي

خواندن 1163 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار