پنج شنبه, 02 دی 1395 ساعت 21:26

صدا وسیما و شبکه های استانی باید صدای تمام اقوام ایران باشد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صدا وسیما و شبکه های استانی با پرهیز از تک صدایی باید صدای تمام اقوام ایران باشد و از ظرفیت فرهنگ و هنر برای انتقال مفاهیم استفاده کند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سید رضا صالحی امیری پنجشنبه شب در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره تولیدات صدا وسیما در سالن امام رضا(ع) اهواز، به جایگاه و ویژگی رسانه ملی اشاره کرد و افزود: انتظار از صدا وسیما و مدیران آن این است که به نیازهای متنوع و متکثر جامعه بویژه جوانان و الگوهای فرهنگی پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: صدا وسیما و شبکه های استانی باید صدای تمام اقوام ایران باشد.
صالحی امیری همچنین به ظرفیت های مختلف فرهنگ و هنر در کشور اشاره و تاکید کرد: صدا وسیما از این ظرفیت ها و هنرمندان و زبان هنر برای انتقال مفاهیم استفاده کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزگار تک صدایی گذشته است، لذا صدا و سیما باید صدای همه ایرانیان و قومیت های مختلف کشور باشد.
به گفته صالحی امیری با رویکرد چند صدایی صدا و سیما می تواند گرایش مخاطبان را به این رسانه بیشتر و بیشتر کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ایجاد فضای نقد و گفت وگو را دیگر انتظار از رسانه ملی عنوان کرد و خاطرنشان شد: این رسانه علاوه بر افزایش فضا و زمان برنامه های نقد و گفت وگو باید در جهت ایجاد همگرایی، همدلی آحاد مردم گام بردارد.
صالحی امیری یاد آورشد: گفت وگو و ایجاد فضای بیان، نقد سازنده سبب کاهش عصبانیت و درک بهتر حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت خواهد شد.
این عضو کابینه دولت یازدهم همچنین اظهارکرد: صدا و سیما باید درجهت تبیین مفاهیمی چون اقتصاد مقاومتی ، سازگاری اجتماعی، همگرایی، انسجام ملی، همدلی و همدردی های ملی گام های موثری بردارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور درعین حال تاکید کرد: صدا وسیما باید در حوزه فرهنگ عمومی حرکت های موثری را در برنامه خود پیش بینی کند چراکه امروز بیش از هر زمان به اخلاق، معنویت، فضیلت، هم نوایی و انسجام ملی نیاز داریم ؛ لذا این مهم می تواند به عنوان محور اساسی برنامه های صدا و سیما قرار گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع سبک زندگی و اهمیت آن در جامعه و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب به عنوان منویات ایشان افزود: رسانه ملی امروز باید به سبک زندگی مردم توجه ویژه داشته باشد و همه ابعاد آن را در جامعه معرفی و تبیین کند.
به گفته صالحی امیری، صدا و سیما باید همه سبک های زندگی ایرانی اسلامی جامعه ایران را که نیازمند طرح الگوهای جدید است در گفت وگو با کارشناسان، صاحب نظران و متخصصان تبیین معرفی کند.
وی در ادامه تغییر انتقال پیام در دنیا را یادآور شد و گفت: امروز زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری شامل انیمیشن«پویا نمایی»، شعر، کتاب، فیلم، سینما و ... است ، لذا استفاده از ظرفیت های هنری به ویژه موسیقی، شعر و ادبیات برای انتقال مفاهیم بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
وزیر ارشاد در عین حال یاد آورشد: سرمایه گذاری در حوزه هنر سبب تقویت روح جامعه خواهد شد چرا که هنر منجر به دمیدن روح همگرایی در جامعه می شود، ‌لذا هنرمندان می توانند از طریق آنتن صدا و سیما روح را به جامعه بدمند.
وی گفت: درک هنر فاخر ایرانی اسلامی و معرفی آن به جهانیان سبب شناخته شدن آثار و هنر ارزشمند این مرز و بوم در نقاط مختلف جهان خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه با اشاره به اهمیت این همایش و برگزار آن درخوزستان گفت: خوزستان ایران کوچک و نماد مقاومت و جهاد و شهادت است.
فراهنگ ** 1355 *شبس* 1071 *1488* خبرنگار: اکبر قزوینیان ** انتشار دهنده: امید غیاثوند**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1251 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار