پنج شنبه, 02 دی 1395 ساعت 13:49

اشراف اطلاعاتی مسئولان نسبت به تحولات بین المللی در پیروزی های ایران تاثیرگذار است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اشراف اطلاعاتی مسئولان عالیرتبه کشور نسبت به تغییر و تحولات محیط بین المللی و محیط منطقه ای در پیروزی های ملت ایران و پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان ایران تأثیرگذار است.
به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار دکتر سیدیحیی صفوی در یادواره سرداران و 450 شهید اطلاعات قرارگاه سیدالشهدا (ع) شامل استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد افزود: تغییرات پر شتاب فناوری بویژه تاثیرات فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه ابعاد زندگی بشر، تغییر در الگوی قدرت در معادلات جهانی (چندقطبی شدن قدرت در جهان کنونی) و کم رنگ شدن مرزهای حاکمیتی و قدرت فضای مجازی، همچنین بهم ریختن روابط سیاسی و بلوک های سنتی قدرت از مشخصه های تغییرات در محیط بین الملل است.
وی ادامه داد: واقعیت آن است که تغییرات در جغرافیای سیاسی (ژئوپلیتیک ) درحال رخ دادن است و بازیگران قدرت در بعد منطقه ای و بین المللی در حال افزایش هستند؛ شکنندگی محیط بین المللی قابل لمس است و تفکرات مبتنی بر ایدئولوژی های آرمان خواهی تاثیرات قابل توجهی بر محیط بین الملل دارند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اهمیت درک و داشتن تصمیمات صحیح مبتنی بر اطلاعات درست، افزود: بی شک در موفقیت هر عملیات، دانش که ماحصل آن تکنولوژی است نقش بسزایی دارد و روز به روز با توسعه دانش بشر، استعدادهای بشر نیز برای موفقیت و شکست در کارها بیشتر می شود.
وی گفت: در کنار تکنولوژی، درایت و تصمیم گیری صحیح و به موقع نیز تأثیر سرنوشت سازی در همة فرآیندها ایفا می کند و تصمیم صحیح نیازمند طی فرآیندهای پیچیده ای است که عنصر اول آن را اطلاعات تشکیل می دهد.
وی با اشاره به روال های تصمیم گیری و هدایت عملیات پیچیده ، افزود: فرآیند تصمیم گیری و هدایت عملیات علاوه بر اطلاعات که شالودة اصلی آن است نیازمند داشتن دانش فردی و گروهی، مکانیزم های جریان روان و صحیح عنصر تصمیم در حین نبرد در سلسله مراتب فرماندهی و کنترل لحظه به لحظة نتایج و تأثیرات تصمیم مانند هشت سال دفاع مقدس است.
سرلشکر صفوی با اشاره به نقش اطلاعات در فرماندهی و کنترل در سطح ملی گفت: در بعد ملی و با نگاهی به آینده و در سیستم های دفاعی و امنیتی، داشتن اطلاعات صحیح و کارآمد باعث جلوگیری از غافلگیری راهبردی در جنگ های احتمالی آینده و نیز منجر به پیش بینی و پیشگیری از بحران های اجتماعی و امنیتی احتمالی می شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هم عنصر اطلاعات در موضوعات امنیت ملی، مسائل اجتماعی، اقتصاد، فرهنگ و سیاست برای تصمیم گیری صحیح مسئولان کشوری و لشکری در برنامه ریزی های یک ساله ( سال 1396) و پنج ساله(1400 الی 1396) نقشی منحصر بفرد دارد.
وی ادامه داد: مدیران منطقه ای و استانی بدون اطلاعات صحیح از توانمندی ها، فرصت ها و آسیب پذیری و تهدیدات محیط منطقه خودشان در اداره مردم و پیشرفت استان با مشکل مواجه خواهند شد و اشراف اطلاعاتی مسئولان عالیرتبه کشور نسبت به تغییر و تحولات محیط بین المللی و محیط منطقه ای در پیروزی های ملت ایران و پیشرفت و آبادانی کشور تأثیرگذار است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به نقش هم افزایی اطلاعات در تامین امنیت و اقتدار و پیشرفت کشور گفت: هم افزایی عناصر اطلاعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی باعث پیشرفت و امنیت و اقتدار است.
وی تاکید کرد: نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعات دیروز و امروز، امنیت ایران را تأمین کردند؛ هم اکنون نوبت مسئولان کشوری است که رفاه و آسایش، معیشت و پیشرفت مردم و کشور عزیزمان ایران را محقق سازند.
سرلشکر صفوی با اشاره به نقش نیروهای اطلاعات در پیروزی های بزرگ دفاع مقدس گفت:
نقش نیروهای اطلاعاتی در پیروزی های عملیات های بزرگ و افتخارآفرین همچون فتح المبین و آزادی خرمشهر و فاو و کربلای 5، تعیین کننده بود و فرماندهان عالی جنگ و فرماندهان تیپ ها و لشکرها براساس اطلاعات صحیحی که از وضعیت دشمن، جفرافیا و وضعیت اقلیمی مناطق مرزی ایران و عراق به دست می آمد، می توانستند تصمیم درست برای انتخاب صحنه نبرد بگیرند و متناسب با ضعف دشمن و قدرت نیروهای خودی پیروزی را محقق کنند.
وی در ادامه به مقام شامخ شهدا اشاره کرد و گفت: هیچکس به اندازه شهیدان، بر گردن مسئولان و مردم ایران حق ندارند و همه گروههای خدمتگذار کنونی هم مدیون شهدا هستند. مقام شهادت یعنی استقرار یک حاکمیت کامل درون انسانی که به او شهید می گویند.
وی افزود: بی شک شهدای اطلاعات حماسه آفریدند و حماسه شهدای دفاع مقدس و شهدای اطلاعات در راستای عاشورای حسینی و کربلای ایران در راستای کربلای حسین بن علی (ع) مفهوم و معنا می یابد.
وی با اشاره به حماسه راهپیمایی 20 میلیون نفری اربعین حسینی نیز گفت: حماسه راهپیمایی بیش از 20 میلیون نفری امسال اربعین حسینی، بشارت دهنده دیگری برای زمینه سازی و آمادگی ظهور حضرت مهدی (عج) است.
اجتمام**9185**1027**دریافت کننده: سادات حسینی خواه**انتشار دهنده: جواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1215 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار