چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 21:18

پس از برجام شرایط بهتری دراروپا نسبت به ایران فراهم شده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر اتریش در ایران گفت: پس از برجام شرایط بهتری در کشورهای اروپایی نسبت به ایران فراهم شده است.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید رضا صالحی امیری
عصر چهارشنبه در دیدار با فردریش اشتیفت افزود: سفر پیش روی رییس جمهوری اتریش به ایران نقطه عطفی در گسترش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور است.
وزیر ادامه داد: زمینه های بسیاری برای همکاری های مشترک فرهنگی و هنری میان دو کشور وجود دارد که از آن جمله می توان به سینما، موزه، تئاتر، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های کتاب، ترجمه کتاب، هنرهای تجسمی، نقاشی و ... اشاره کرد.
صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراهم بودن زمینه های همکاری دو کشور در حوزه گفت و گوی فرهنگی و ادیان ادامه داد: با گفت و گو به شناخت بیشتر از دو ملت و دولت می رسیم و از این طریق می توان به تفاهم دوجانبه برای مقابله با مشکلاتی که گروه­های تروریستی مانند گروهک داعش ایجاد کرده­اند، رسید.
وی افزود: با گفت و گو می توان اسلام رحمانی را به جهانیان شناساند و چهره مخدوشی را که گروهک های تروریستی با اعمال زشت خود در جامعه بین الملل ساخته اند از بین برد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری هفته های فرهنگی در دو کشور را باید جدی گرفت؛ ادامه داد: ایرانیان مقیم اتریش که بسیاری از آنها افراد متخصص هستند کمترین تنش را در این کشور دارند زیرا خصلت سازگاری یک خصلت تاریخی و ذاتی ما ایرانیان است.
عضو کابینه تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری های مشترک دو کشور در حوزه ساخت و تولید فیلم های سینمایی تاکید کرد.
در ادامه این دیدار «فریدریش اشتیفت» سفیر اتریش در تهران بر گسترش همکاری های فرهنگی و هنری دو کشور تاکید کرد و گفت: باید برای گسترش این همکاری ها در زمینه فعالیت های مشترک سینمایی و هفته های سینمایی اهتمام داشته باشیم.
وی افزود: اتریش در زمینه برگزاری ارکسترهای مختلف با هنرمندان ایرانی همکاری های خوبی دارد و به گسترش این همکاری ها تاکید می کند.
سفیر گفت: هنر ایرانی بسیار شناخته شده است و کشور ایران دارای ریشه های فرهنگی، هنری و تاریخی مستحکمی است.
فراهنگ**1540**1823* دریافت کننده: حمید بحرینیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1048 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار