چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 19:01

منوچهر آتشی متخلق ترین شاعر شعر نو است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
استاد دانشگاه و شاعر معاصر، مرحوم منوچهر آتشی چهره ماندگار ادبیات را متخلق ترین شاعر شعر نو دانست و گفت: وی بدون شعر نمی توانست زندگی کند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ضیا موحد عصر چهارشنبه در آیین یازدهمین سالگرد درگذشت منوچهر آتشی، شاعر، مترجم و منتقد ادبی افزود: اشعار آتشی تاب و غزل های وی کاملا نو است.
وی ادامه داد: آتشی شعر را می نوشت و بلافاصله بدون ویرایش آن را منتشر می کرد. او بدون شعر قادر به زندگی نبود از این رو تعداد اشعار بالایی دارد.
این شاعر، آتشی را قوی ترین شاعر منطقه ای دانست که از قدرت تخیل بالا برخوردار بود.

** آتشی بجز شعر به چیزی نمی اندیشید
هرمز علی‌پور از دیگر شاعران معاصر نیز در این مراسم با قرائت شعری به نام «مرغ کهن» که در سال 68 آن را برای آتشی سروده بود، افزود: شعرهایم را مدیون استادی مرحوم آتشی هستم.
وی گفت: طی 40 سال ارتباط خانوادگی با این شاعر فقید فهمیدم که وی بجز شعر به چیزی دیگر نمی اندیشد.

** شعرهای آتشی نیاز به نقد ادبی دارد
حافظ موسوی شاعر و نظریه پرداز نیز در این مراسم گفت: هر فرصتی که طی دو سه سال گذشته دست داد، درباره جنبه های گوناگون شعر آتشی صحبت کردم.
وی افزود: شعر وی دارای دشوارهایی است که خواننده را در برخی موارد پس می زند، از این رو شاید نیاز به نقد ادبی در این باره باشد.
موسوی همچنین درباره دوره های شعر آتشی و تعدادی از اشعار این چهره ماندگار ادبیات سخن گفت.
در این مراسم که اکنون با حضور برخی چهره های فرهنگی از جمله شاعران ادیبان در خانه هنرمندان در حال برگزاریست، قرار است پیمان سلطانی بر اساس شعری از منوچهر آتشی اثری موسیقایی ساخته خود را به همراه گروه خود برای علاقه‌مندان اجرا کند و همچنین از دو کتاب تازه رونمایی شود.
کتاب «چه شکل‌های گوناگونی دارد عشق» (یادنامه‌ زنده‌یاد منوچهر آتشی) که به کوشش محمدجواد حق‌شناس تهیه و تدوین شده و بخش‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد یکی از این آثار است که از سوی انتشارات داستان‌سرا چاپ و منتشر شده است.
کتاب دوم به نام «ارغوانی از بوسه» شامل گزیده‌ای از شعرهای منوچهر آتشی است که توسط دختر وی (شعله آتشی) انتخاب شده است.
ادامه دارد...
فراهنگ ** 1880 ** 1071 ** خبرنگار: پروین اروجی ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1206 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار