چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 18:09

امضای تفاهمنامه بین مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و دانشگاه قبرس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مرکز همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) با دانشگاه بین المللی قبرس تفاهمنامه همکاری منعقد کرد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناروی (RICeST)، این تفاهمنامه با حضور دکتر محمدجواد دهقانی ریاست این مرکز و هالیل نادیری ریاست دانشگاه بین المللی قبرس به امضا رسید.
رئیس دانشگاه بین المللی قبرس در حاشیه امضای این تفاهمنامه به معرفی خدمات و امکانات آموزشی و پژوهشی این دانشگاه پرداخت و زمینه همکاری های مشترک علمی را تشریح کرد.
هالیل نادیری پس از آشنایی با خدمات مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و نیز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC ، اطلاعات و خدمات پایگاه ها به ویژه نظام آماری تولید علم را بسیار تاثیرگذار دانست و نسبت به گسترش هرچه بیشتر روابط این دو سازمان بین المللی ابراز علاقه کرد.
رئیس دانشگاه بین المللی قبرس در ادامه خواستار دسترسی محققان دانشگاه بین المللی قبرس به اطلاعات آکادمیک این دو سازمان جهت همگام شدن با آخرین تحقیقات منتشر شده در نشریات معتبر، شناسایی پراستنادترین نویسندگان در هر حوزه علمی، تعیین جایگاه علمی دانشگاه های قبرس در مقایسه با سایر کشورها جهت اتخاذ سیاست های صحیح علمی در دانشگاه ها شد.
درخواست نمایه سازی نشریات دانشگاه بین المللی قبرس از دیگر درخواست های مقامات این دانشگاه بود که از سوی مرکز منطقه ای و ISC پذیرفته شد.
دکتر شعله ارسطوپور معاون پژوهشی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) نیز در حاشیه امضای این تفاهمنامه به معرفی خدمات ملی و بین المللی و همچنین دستاوردهای قابل توجه مرکز منطقه ای در طی سال های اخیر پرداخت و رشد میزان مدارک علمی نمایه شده در حوزه های مختلف موضوعی را به تصویر کشید.
دکتر علی گزنی معاون پژوهشی و فناوری ISC نیز در این مراسم به معرفی پایگاه ها و خدمات ملی و بین المللی ISC در حوزه های مختلف علم سنجی و رتبه بندی دانشگاه ها پرداخت.
این تفاهمنامه در زمینه تاسیس شاخه مرکز منطقه ای در این دانشگاه، در اختیارگذاری پایگاه های تمامی متون مقالات فارسی جهت بهره گیری توسط پژوهشگران و محققان زبان فارسی، شرق شناسان، ایران شناسان و همچنین کرسی های زبان فارسی، برگزاری کارگاه، سمینار، کنفرانس و جلسات مشترک و در نهایت تبادل انتشارات علمی خود از قبیل کتاب، مجله، گزارش های فنی و پژوهشی، پایان نامه ها و غیره، به منظور حصول اهداف پژوهشی و آموزشی توسط دکتر محمد جواد دهقانی رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و دکتر هالیل نادیری، رئیس دانشگاه بین المللی قبرس امضا شد.
لازم به ذکر است که مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) با هدف تامین مدارک علمی مورد نیاز اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران و کشورهای منطقه پایه گذاری شده است.
از جمله فعالیت های مهم مرکز منطقه ای می توان به برقراری نظام مبادله الکترونیکی اطلاعات بین پژوهشگران ایرانی و کشورهای منطقه، تأسیس انواع پایگاه‌های اطلاعاتی، انتشار گزارش‌های پژوهشی، نشریات علمی و کتاب‌های فارسی و غیر فارسی، حمایت از پژوهش‌های داخلی و منطقه‌ای در حوزه‌های علوم و فناوری ، برقراری ارتباط و همکاری علمی با بخش‌های صنعتی، خدماتی و آموزشی برای شناسایی نیازها و تأمین اطلاعات مورد نیاز آنها اشاره کرد
علمی **1836 **
دریافت کننده : یوسف درویشی*انتشار: زهره محتشمی پور

اطلاعات تکميلي

خواندن 1168 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار