چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 09:16

وزیر بازرگانی کامبوج آمادگی کشورش را برای ارتقای سطح همکاری های تجاری با ایران اعلام کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کوالالامپور – ایرنا – 'پن پووساک' وزیر بازرگانی کامبوج آمادگی این کشور را برای ارتقای سطح همکاری های تجاری با ایران اعلام کرد و گفت که کشورش آماده کمک به شرکت های ایرانی به منظور ورود به کامبوج است.
به گزارش ایرنا، وزیر بازرگانی کامبوج در دیدار 'محسن رضایی پور' رایزن بازرگانی ایران در ویتنام و آکردیته در کامبوج، از توسعه همکاری های دو جانبه اقتصادی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
رایزن بازرگانی ایران در ویتنام روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این دیدار در حاشیه نمایشگاه 'کامبوج 2016' که با شعار 'یک کالا – یک استان' در این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد، صورت گرفت.
وی گفت که 'پن پووساک' وزیر بازرگانی کامبوج در این دیدار آمادگی کشورش را برای کمک به شرکت های ایرانی برای ورود به بازار کامبوج اعلام کرد.
وزیر بازرگانی کامبوج در این دیدار با یادآوری سفرش به ایران در سال 2006 میلادی، کشورش را نیازمند محصولاتی چون نفت، گاز و پتروشیمی دانست که ایران قادر به تامین این نیاز خواهد بود.
رضایی نیز در این دیدار به توانمندی های کشورمان در عرضه خدمات فنی مهندسی، داروهای دانش بنیان، محصولات و فرآورده های نفتی و پتروشیمی و گاز که از نیازهای اساسی کامبوج به شمار می آید، اشاره کرد.
رایزن بازرگانی ایران در ویتنام و آکردیته کامبوج گفت که در این ملاقات با اشاره به نیاز کشورمان برای واردات محصولات تولیدی کامبوج از جمله کائوچو، چوب، فلفل و برنج، از آن به عنوان زمینه های همکاری در رشد و توسعه روابط تجاری بین دو کشور یاد شد.
در این دیدار کتاب مصور جذابیت های گردشگری کشورمان به وزیر بازرگانی کامبوج اهدا شد.
رایزن بازرگانی ایران در ویتنام همچنین با 'منگ تک' رئیس اتاق بازرگانی کامبوج دیدار کرد و دو طرف راه های افزایش سطح همکاری های تجاری را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
این مقام کامبوجی در این دیدار تاکید کرد 'جای شرکت های ایرانی در بازار کامبوج خالی است'.
وی با اشاره به توانمندی های کشاورزی کامبوج در تولید کائوچو، برنج و فلفل اظهار امیدواری کرد که این کالاها به بازار ایران راه پیدا کند.
'منگ تک' با توجه به دولتی بودن ساختار تجارت درکامبوج به ضرورت رفت و آمد مقام های بلندپایه دو کشور تاکید کرد تا برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی شود.
وی با اشاره به وجود کالاهای مختلف از کشورهای خاورمیانه در بازار کامبوج، جای محصولات و شرکت های ایرانی را در این کشور خالی دانست .
رضایی پور پس از این دیدارها به خبرنگار ایرنا گفت که در رایزنی با رئیس اتاق بازرگانی کامبوج پیشنهاد شد با توجه به عدم شناخت بخش های تجاری دو کشور از یکدیگر، مقدمات تبادل هیات های بخش خصوصی فراهم شود.
وی گفت که برای تحقق این هدف لیست نمایشگاه های بین المللی که در کشورمان برگزار می شود ارائه شد تا در صورت تمایل اعضای اتاق بازرگانی کامبوج به شرکت در هر کدام از رویدادهای تجاری از یارانه های نمایشگاهی استفاده کنند.
رایزن بازرگانی ایران در ویتنام، بازار رو به رشد کامبوج را یکی از بازارهای مهم در سال های آتی دانست که به دلیل حضور در اتحادیه آ.سه.آن و رویکرد سرمایه گذاران خارجی به آن از بازارهای نوظهور در سال های آینده به شمار می رود.
وی گفت که کامبوج برای مصارف خانگی به گاز 'ال.پی.جی' و محصولات پتروشیمی برای تهیه الیاف مصنوعی با توجه به صنعت رو به رشد منسوجات در این کشور نیازمند است.
رضایی پور، خدمات فنی – مهندسی برای ساخت جاده، سدسازی و پل سازی را یکی از نیازهای مهم کشور کامبوج دانست که شرکت های ایرانی می توانند در این بازار ورود کنند.
وی کامبوج را به دلیل شرایط این کشور و قوانین سهل تر، بهترین حلقه اتصال ایران با کشورهای جنوب شرق آسیا و منطقه آ.سه.آن ذکر و پیشنهاد کرد شرکت های ایرانی از این فرصت به بهترین نحو بهره ببرند.
رایزن بازرگانی ایران با اشاره به پروازهای مستقیم از ترکیه و قطر به کامبوج و فروش مصالح و سنگ های ساختمانی و فرش های ایرانی تحت نام کشورهایی مانند ترکیه در این بازار، گفت که حضور شرکت های ایرانی در کامبوج با توجه به برداشته شدن تعرفه ها از سال جاری میلادی برای پردازش کالاها و صادرات مجدد به منطقه آ.سه.آن ضروری است.
وی همچنین این کشور جنوب شرق آسیا را نیازمند انرژی دانست و گفت شرکت های ایرانی فعال در بخش نیروگاهی و برق آبی می توانند در کامبوج فعالیت خوبی داشته باشند.
وی کشت فراسرزمینی را با توجه به پهناوری کامبوج و شرایط آب و هوایی از امتیازهایی دانست که ایران می تواند از آن بهره ببرد.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1100 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب