سه شنبه, 30 آذر 1395 ساعت 19:46

سیاه نمایی رسانه های عربی و بین المللی درباره ایران واقعیت ندارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس سندیکای روزنامه نگاران کردستان عراق شاخه سلیمانیه، پس از بازگشت از سفر ایران، گفت، سیاه نمایی های برخی رسانه های بین المللی و عربی واقعیت ندارد و تصوراتمان نسبت به ایران بطور کامل تغییر کرد.
کاروان انور در نامه ای به رایزن فرهنگی ایران و ضمن تشکر از ترتیب دادن سفری برای اعضای سندیکای روزنامه نگاران سلیمانیه عراق، تبلیغات ضد ایرانی برخی رسانه های عربی و بین المللی را سیاه نمایی توصیف کرده و با توجه به مشاهدات عینی خود و اعضای گروه گفته که آنچه این رسانه ها درباره ایران نوشته اند، واقعیت ندارد.
کاروان انور از دولت ایران به خاطر فرصتی که ایجاد کرد تا این گروه از نمادها و آثار تمدنی، دینی و فرهنگی و نیز عمرانی و رسانه ای در ایران بازدید کنند، قدردانی کرده و گفته 'در این بازدید به چشم خود دیدیم که بسیاری از ادعاها و اتهام هایی که در رسانه های عربی و بین المللی روزانه انتشار می یابد، واقعیت ندارد و درک کردیم که نظام ایران بر پایه اسلام بنا شده و در آن انسانیت و آزادی و استقلال محور اهتمام حکومت، دولت و پارلمان این کشور است.
وی درباره مراقد و اماکن مدهبی و نیز فعالیت های عمرانی در ایران افزود: آنچه دیدیم ، از جمله در مراقد مقدس و همچنین در بخش زیربنایی و نیز در بخش چاپ و انتشارات و رسانه، کم نظیر است.
رئیس سندیکای روزنامه نگاران سلیمانیه سپس با استناد به مشاهدات خود از این آثار و پیشرفت ها، بویژه خانه کوچک امام خمینی (ره)می نویسد، انسان با مشاهده اینها از خود می پرسد چگونه امام خمینی(ره) این انقلاب را بنیان نهاد و از آن خانه کوچک هدایت کرد و توانست یک نظام صدها ساله را فرو بپاشاند.
وی سپس پاسخ می دهد، باید گفت که عشق و احترام به مردم و فداکاری های مردم اگر نبود نمی توانست نظام پهلوی با ارتش و ساواک و دستگاه های امنیتی اش را سرنگون سازد.
کاروان انور در پایان ضمن ابراز رضایت از سفر 9 روزه خود و اعضای سندیکای روزنامه نگاران سلیمانیه به ایران نوشته است، 'سفری بسیار عالی و مفید بود و قضاوت ما و تصویری که از ایران در ذهن خود داشتیم به طور کامل تغییر یافت و چیزهایی که دیدیم جملگی خلاف آن چیزهایی بود که تصورش را می کردیم.
این روزنامه نگار کرد تاکید کرد: اکنون خود را موظف می دانیم تلاش کنیم آنچه را از ایران دیدیم و واقعیت دارد در کتاب های درسی و از طریق مقالات در روزنامه ها و سایر رسانه ها منعکس کنیم؛ 'تصویر واقعی ایران را'.
گروه 18 نفره سندیکای روزنامه نگاران سلیمانیه عراق با پیگیری های رایزنی فرهنگی ایران از روز سوم تا 12 دسامبر به ایران سفر و از شهرهای تهران، مشهد، قم و سنندج بازدید و در طول این سفر از مراکز مختلف فرهنگی و دینی و حتی عمرانی بازدید کرد.
خاورم*4*353*1770*1010
انتشار دهنده:حسن معظمی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1171 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار