سه شنبه, 30 آذر 1395 ساعت 14:50

داستان‌ها و رمان‌های برتر کتاب کودک و نوجوان معرفی شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نامزدهای بخش داستان و رمان هجدهمین جشنواره‌ کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، هیات داوران بخش داستان تالیفی پس از بررسی 517 اثر در بخش خردسال، کودک و نوجوان «نی‌نی توی تور عنتبوت» نوشته‌ اعظم مهدوی از انتشارات علمی و فرهنگی ، «این طوری» نوشته محمدرضا شمس از انتشارات علمی و فرهنگی و «به‌! به!» نوشته سمانه قاسمی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان داستان‌های منتخب بخش خردسال اعلام کردند.
نامزدهای بخش داستان کودک نیز شامل «دوست بزرگ» نوشته‌ بابک صابری از انتشارات کتاب نیستان، «هشت‌پا» نوشته‌ محمدرضا شمس از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «ساندویج سازِ مودم اسبی‌باف» نوشته مهدی رجبی انتشارات افق.
«گوانجی و 360 درجه جادویی» نوشته‌ الهام مزارعی از انتشارات پیدایش، «مامان ببر نبود» نوشته‌ اعظم مهدوی از انتشارات چکه و «آوازهای نارنجی» نوشته‌ عبدالمجید نجفی از موسسه فرهنگی منادی تربیت در بخش رمان کودک به عنوان نامزد شناخته شدند.
در بخش رمان نوجوان پنج اثر به مرحله‌ پایانی راه یافته‌اند که «بچه‌های کشتی رافائل» نوشته محمدرضا مرزوقی و «زیبا صدایم کن» نوشته‌ فرهاد حسن‌زاده از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این فهرست جا دارند.
«حبیب و میرزا شیپور»، نوشته‌ مهدی میرکیایی انتشارات پیدایش، «امپراتور کوتوله سرزمین لی‌لی‌پوت» نوشته جمشید خانیان و «خواهران تاریک» نوشته مهدی رجبی از انتشارات افق نیز نامزدهای این بخش هستند.
در بخش نگاه ویژه به محیط زیست و مساله آب، آثاری به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که پس از داوری این آثار در بخش‌های شعر، داستان تالیف و ترجمه و علمی ‌آموزشی به رقابت پایانی پرداخته‌اند.
«قصه‌های لاک‌پشت خلیج فارس» نوشته‌ خاتون شهرآشوب انتشارات فرهنگ مردم، «سقوط به اعماق زمین» نوشته‌ مهدی خانی انتشارات آوای قلم و «لحظه‌ی پرواز» نوشته سرور پوریا انتشارات آوای قلم نامزدهای این بخش در حوزه کودک هستند.
سه اثر از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گوی سبقت در بخش نگاه ویژه به محیط زیست و مساله آب را از دیگر ناشران ربوده‌اند. عباس عبدی نویسنده رمان «هنگام لاک ‌پشت‌ها»، عباس جهانگیریان مولف رمان «سایه‌ هیولا» و عبدالرحمان اونِق نویسنده «فریاد آق ‌اویلی» به مرحله پایانی این جشنواره راه یافته‌اند.
هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون در حالی برندگان خود را دوم دی ماه در تبریز خواهد شناخت که آثار رسیده به این جشنواره در 9 بخش شعر، داستان تالیفی، داستان ترجمه، علمی آموزشی، دینی، بازنویسی، زندگی‌نامه، نمایش‌نامه و تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد به داوری گذاشته شده‌اند.
فراهنگ**‌1883**1027**دریافت کننده: مریم جلوداران**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1195 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار