چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 29 آذر 1395 ساعت 19:12

وزیر فرهنگ درگذشت آیت الله واعظ زاده خراسانی تسلیت گفت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل القدر، آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی را تسلیت گفت.
به گزارش دوشنبه ایرنا، در پیام سیدرضا صالحی امیری آمده است: خبر فقدان عالم جلیل‌القدر و مفسر عظیم‌الشأن قرآن‌کریم، مرحوم مغفور آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی موجب تأسف و تأثر شد.
وی می افزاید: آن مرحوم در زمره روحانیان والامنشی بود که با همت و مجاهدت خود در بسیاری از علوم اسلامی، محضر افاضل و اعاظم حوزه‌های علمیه را درک و عمر پربرکت خویش را صرف پژوهش و تحقیق در این علوم و تقریب مذاهب اسلامی نمود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام آورده است: بی‌تردید آثار به‌جای مانده از آیت‌الله واعظ ‌زاده (رحمت‌الله‌ علیه) چراغ فروزانی در پیش روی جویندگان حقیقت و معرفت، بویژه طلاب حوزه‌های علمیه خواهد بود.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صالحی امیری ضمن تسلیت رحلت این فقیه ربانی به جامعه بزرگ دینی و علمی کشور و سلسله جلیله روحانیت و نیز خانواده، بازماندگان و شاگردان آن مرحوم، از درگاه خداوند متعال، علو درجات و رحمت واسعه الهی برای ایشان و صبر و شکیبایی بازماندگان وی را مسألت کرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی نایب رییس اتحادیه علمای مسلمان و عضو شورای عالی تقریب مذاهب بامداد یکشنبه در سن 91 سالگی در منزلش در مشهد دار فانی را وداع گفت.
آیت الله واعظ زاده خراسانی در سال 1304 ش در مشهد متولد شد و استاد دانشگاه فردوسی مشهد، مؤسس دانشگاه مذاهب اسلامی و نخستین دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود
آن مرحوم علوم دینی را در حوزه‌های علمیه نجف، مشهد و قم نزد اساتید و مراجع بزرگی چون آیت الله العظمی سید حسین طباطبایی بروجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبائی آموخت و دارای اجازه نقل حدیث از مراجع بزرگ بود.
از مرحوم واعظ زاده خراسانی کتابهای متعددی از جمله رسالة الشیخین، «الوحدة الاسلامیّة ، عناصرها و موانعها»، تصحیح و تحقیق دو کتاب «المقنع والهدایة» از شیخ صدوق، شرکت در تألیف جامع احادیث الشیعه، تحقیق و ترجمة کتاب «الجمل والعقود فی العبادات» از شیخ طوسی، گردآوری، تصحیح وانتشار مقالات کنگره شیخ طوسی درسه جلد و نیز کتاب رجال و فهرست شیخ طوسی و نیز مقالات فراوان در مجلات مکتب اسلام، نشریه دانشکدة الهیات، نشریه مشکوة به زبان فارسی، و مجلة الارشاد، رسالة القرآن، رسالة الثقلین، رسالة التقریب به زبان عربی به یادگار مانده است.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 دریافت کننده : علی اکبر قزوینیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1129 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب