دوشنبه, 29 آذر 1395 ساعت 17:29

اتفاقات فرمی و قالبی در حوزه نقد فرصت است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: در حوزه نقد و در قالب و فرم اتفاقاتی افتاده که می تواند برای نقد فرصت پدید آورد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا سید عباس صالحی روز دوشنبه در سیزدهمین جشنواره نقد کتاب اظهار داشت: نقدهای شفاهی این حسن را دارند که به منتقد و صاحب کتاب امکان می دهند در گفت وگوی رو در رو قرار گیرند ، در نتیجه موضوع کلام شفاف تر می شود.
صالحی اضافه کرد: نقد مکتوب نیز این حسن را داراست که نویسنده نقد با تمرکز بیشتر نقد خود را عرضه می کند و قلم وی شتابی را که در سخن است می گیرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اکنون در فضای مجازی ترکیبی دو گانه از نقد شفاهی و مکتوب ایجاد شده که به عنوان شاخص سوم در حال رویش است ، هر چند شبکه های مجازی این فرصت را فراهم می کنند که دو گانه ای در حوزه نقد کتاب شکل گیرد.
وی با بیان اینکه این فرصت جدید قابلیت رصد را دار است افزود: مسیری را که تا کنون در حوزه نقد پیموده ایم با افت و خیزهایی همراه بوده ، اما امروز ابزار جدید به کمک نقد به طورعام و نقد کتاب به طور خاص آمده است.
به گفته وی در نقد مکتوب و شفاهی تاکید بیشتر بر آن بوده که وجوه آسیب شناسانه آن کتاب یا نظریه مورد توجه واقع شود که این یکی از رسالت های جدی نقد است.

** کتاب های خوب در میان انبوه کتاب ها گم شده اند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت : مساله دیگری که در حوزه نقد کتاب کمتر مورد توجه قرار گرفته این است که کتاب‌های خوب در میان انبوه کتاب های بی فایده و کم فایده گم می شوند ، زمانی حجم و تعداد کتب منتشر شده محدود بود و به سرعت کتاب خوب پیدا می شد ، اما امروز به دلیل انبارسازی ، کتاب های خوب مانند انبار بی در و دروازه مدفون می شوند.
صالحی اظهار امیدواری کرد جریان نقد به عنوان جریان مکمل و اساسی علم ، پویاتر و کارسازتر در کشور رو به جلو باشد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، در این مراسم از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نقد کتاب با حضور مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب و سید حسن اسلامی اردکانی دبیر علمی جشنواره با اهدای لوح تقدیر شد.
همچنین اسلامی اردکانی گزارشی از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را ارائه کرد.
فراهنگ**1880**1823**خبرنگار: پروین اروجی* دریافت کننده : حمید بحرینیان

اطلاعات تکميلي

خواندن 833 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار