چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 29 آذر 1395 ساعت 14:49

دارالقرآن های مدارس کشور توسعه پیدا می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 95-96 تعداد دارالقرآن های مدارس در سطح کشور به نسبت سال گذشته افزایش حدود 100 موردی داشت که به لحاظ کیفی نیز این مراکز توسعه خواهند یافت.
حوریه عقبایی روز دوشنبه در حاشیه ویژه برنامه جشن'مصباح الهدی' و تجلیل از دانش آموزان برتر مناطق 14 گانه استان زنجان در مصابقات قران، عترت و نماز در جمع خبرنگاران افزود: مجوز تاسیس و راه اندازی 700 دارالقرآن در سطح مدارس کشور را اخذ کرده ایم و در حال حاضر 750 دارالقرآن دیگر نیز در مدارس به منظور تربیت قرآنی دانش آموزان فعال است.
وی با تاکید بر اینکه استان های کشور استقبال قابل توجهی از راه اندازی این مراکز در مدارس دارند، یادآورشد: دارالقرآن مدارس از سال 78 راه اندازی شده بود که چند سالی به صورت نیمه فعال و از سه سال گذشته فعالیت این مراکز دوباره آغاز شد و گسترش کمی و کیفی آن در جزو برنامه هاست.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: طی سال گذشته مدیر و مدرس مورد نیاز دارالقرآن مدارس را تامین کردیم چرا که سال های قبل درباره این موضوع با مشکل مواجه بودیم.
عقبایی اظهارکرد: رتبه مدرسان دارالقرآن ها از درجه یک تا 6 هستند و از 12 تا 48 ساعت نیرو به این مراکز تعلق می گیرد.
وی از اجرای طرح' استماع قرآن' در سطح مدارس کشور خبرداد و افزود: این برنامه به منظور تاکید منویات رهبر فرزانه در خصوص اینکه مجالس قرآنی برگزار و افراد شنونده باشند، برگزار می شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای این طرح از هفته گذشته در مدارس آغاز شده و با استقبال قابل توجهی نیز برخوردار شده است.
عقبایی به طرح ' حفظ موضوعی قرآن ' در مدارس اشاره کرد و یادآورشد: اجرای این طرح در مدارس از چند سال گذشته آغاز و در این روند کتاب در اختیار دانش آموزان از مقطع تحصیلی اول ابتدایی تا پیش دانشگاهی قرار داده می شود که دانش آموزان آیاتی را حفظ و با مفاهیم قرآن انس و الفت بیشتری بگیرند.
وی تاکید کرد: استقبال از طرح' حفظ موضوعی قرآن کریم' به نسبت سال گذشته بیشتر بوده است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این مسابقات چهار دوره برگزار و سپس با تعطیلی مواجه شد که امسال پنجمین دوره آن برگزار می شود.
عقبایی با بیان اینکه زمان دقیق برگزاری این مسابقات بین المللی قرآن کریم هنوز مشخص نیست، یادآورشد: از زنجان دانش آموزی به عنوان نامزد مقدماتی برای حضور در این مسابقات انتخاب شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده در هر یک از رشته های حفظ و قرائت 2 دختر و پسر شرکت خواهند کرد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در رشته قرائت یک نیروی اصلی و یک نیروی ذخیره به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت خواهند کرد.
در پایان این مراسم 40 دانش آموز پسر برتر دارای مقام استانی و کشوری از مناطق و نواحی 14 گانه استان زنجان تجلیل شدند.
از این تعداد 6 نفر از دانش آموزان پسر مقاطع مختلف تحصیلی در رشته های حفظ کل، حفظ عمومی، حفظ 10 جزء، قرائت، اذان و مداحی رتبه های نخست تا پنجم مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور تجلیل شدند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1352 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب