چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 29 آذر 1395 ساعت 14:29

اعلام نامزدهای دو بخش داستان ترجمه و دینی جشنواره کتاب کودک

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نامزدهای دو بخش «داستان ترجمه» و «دینی» هجدهمین جشنواره‌ کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری پس از بررسی 508 اثر داستانی ترجمه در بخش خردسال، کودک و نوجوان و 257 اثر در بخش دینی، داستان دینی و شعر دینی در سه رده سنی معرفی شدند.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، هیات داوران کتاب‌های «روزی که مداد شمعی‌ها دست از کار کشیدند» ترجمه‌ رضی هیرمندی و «هویج‌های وحشتناک» ترجمه‌ پروین علی‌پور هر دو از انتشارات به‌ نگار و
«پرنده قرمز» ترجمه‌ زهره قایینی از انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان را ترجمه‌های موفق بخش کودک دانستند.
«ماتی و سامی و سه‌گاف گنده» ترجمه کتایون سلطانی انتشارات افق، «اقبال» ترجمه‌ مریم شهاب از انتشارات نگارینه و «خیال‌باف» ترجمه‌ ریحانه عبدی از انتشارات منظومه خرد نامزدهای این دوره از جشنواره در بخش داستان ترجمه نوجوان هستند.
در ادامه هیات داوران بخش «دینی» نیز با بررسی آثار دینی محض و داستان دینی در بخش نوجوان، همچنین مطالعه شعر، داستان و متون دینی حوزه‌ کودک چهار اثر را به دبیرخانه جشنواره معرفی کردند.
«خدایا اجازه!» نوشته‌ غلامرضا حیدری‌ابهری انتشارات جمال و «مواظب جریمه خدا باش» نوشته غلامرضا حیدری‌ابهری از انتشارات قدیانی به عنوان نامزدهای بخش کودک اعلام شد.
«ستوده در آسمان‌ها و زمین» نوشته‌ محمدرضا اصلانی از انتشارات ابرار، همچنین «آن‌ها خانه‌هایشان را خراب کردند» نوشته‌ سعید روح‌افزا از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی نیز نامزدهای بخش نوجوان‌ هستند.
هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون در حالی برگزار خواهد شد که آثار رسیده به دبیرخانه در 9 بخش شعر، داستان تالیفی، داستان ترجمه، علمی آموزشی، دینی، بازنویسی، زندگی‌نامه، نمایش‌نامه و تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد به داوری گذاشته شده‌اند.
برگزیدگان این دوره از جشنواره روز دوم دی در تبریز جوایز خود را دریافت می‌کنند.
فراهنگ**1883**1027**دریافت کننده: مریم جلوداران**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1271 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب