دوشنبه, 29 آذر 1395 ساعت 12:24

پیکر مرحوم آیت الله واعظ زاده خراسانی در مشهد تشییع و خاکسپاری شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
پیکر مرحوم آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی نایب رییس اتحادیه علمای مسلمان و عضو شورای عالی تقریب مذاهب صبح روز دوشنبه در مشهد تشییع و خاکسپاری شد.
مراسم تشییع پیکر مرحوم واعظ زاده خراسانی از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور اقشار مختلف مردم، اساتید دانشگاه، روحانیون و تعدادی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.
معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: امام خمینی(ره) در دوره معاصر بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب بر وحدت تاکید و رهبر معظم انقلاب هم آن را نهادینه کردند و مرحوم آیت الله واعظ زاده خراسانی نیز بنیانگذار سنگ بنای تقریب مذاهب بود.
منوچهر متکی افزود: جهانی شدن فعالیتهای مجمع تقریب مذاهب بخاطر تلاشهای آیت الله واعظ زاده خراسانی است که تا آخر عمر هم با این مجمع ارتباط و نقش موثری در فعالیتهای تقریب مذاهب اسلامی داشت.
امام جمعه موقت مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پیام مقام معظم رهبری به مناسبت فوت آیت الله واعظ زاده خراسانی به بهترین شکل چهره و شخصیت آن مرحوم را ترسیم کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه افزود: مرحوم واعظ زاده یک شخصیت عالم، پرکار، سختکوش و جامع علوم منقول و معقول بود و در علوم اسلامی به ویژه قرآن نیز بسیار تبحر داشت.
آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر پیکر مرحوم واعظ زاده خراسانی نماز خواند و سپس پیکر آن مرحوم در دارالعباده حرم مطهر امام هشتم(ع) به خاک سپرده شد.
آیت الله واعظ زاده خراسانی بامداد یکشنبه 28 آذر ماه در سن 91 سالی دار فانی را وداع گفت. از وی کتابهای متعددی از جمله رساله الشیخین، الوحده الاسلامیه، عناصرها و موانعها، تصحیح و تحقیق دو کتاب المقنع والهدایه از شیخ صدوق، شرکت در تالیف جامع احادیث الشیعه، تحقیق و ترجمه کتاب الجمل والعقود فی العبادات از شیخ طوسی، گردآوری، تصحیح و انتشار مقالات کنگره شیخ طوسی درسه جلد و نیز کتاب رجال و فهرست شیخ طوسی و نیز مقالات فراوان در مجلات مکتب اسلام، نشریه دانشکده الهیات، نشریه مشکوه به زبان فارسی و مجله الارشاد، رساله القرآن، رساله الثقلین و رساله التقریب به زبان عربی به یادگار مانده است.
7507/1858**خبرنگار: مصطفی نخعی **منتشرکننده: حسین کریم زاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 1255 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار