چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 28 آذر 1395 ساعت 20:47

نخستین نشان زنده نامان ارس به حاج حسین ملایی علمداری اعطا شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نخستین نشان زنده نامان ارس توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به حاج حسین ملایی علمداری اهدا شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی روز یکشنبه در مراسم نکوداشت حاج حسین ملایی علمداری متخلص به «ناهی» گفت: ماندگاری ارزش‌های فرهنگی کشور درگرو پاسداشت مفاخر است.
وی اظهارکرد:احترام به مفاخر و پیشکسوتان، احترام به هویت فرهنگی، تاریخی و ملی ماست و همه ما در متجلی شدن فرهنگ ایرانی اسلامی نقش داریم و باید در این راه از مفاخر الگو بگیریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه افزود: خوشبختانه در کشور ما به ویژه در منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا، انسان های وارسته و فرهیخته بسیاری هستند که جزو مشاهیر و مفاخر کشور به شمار می روند و سعی داریم در ادامه آئین نکوداشت را برای این چهره ها نیز برگزار کنیم.
وی در پایان گفت: 2 جلد کتاب حاج حسین علمداری که به رشته تحریر درآمده و هنوز به چاپ نرسیده است با حمایت سازمان منطقه آزاد ارس به زودی چاپ می شود.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی هم گفت: تجلیل و نکوداشت انسان های فرهیخته جزو مهم ترین رسالت های حوزه هنری است.
حسن میلانی گفت: حوزه هنری آذربایجان شرقی بر اساس رسالت های خود وظیفه دارد از انسان های فرهیخته ای که در زمان و مکان خودشان در فرهنگ سازی و توسعه و تقویت باورهای دینی فرهنگی نقش داشته اند تجلیل کند.
وی گفت: باورمان بر این است در راستای فرهنگ اصیل جامعه، از این چهره های برجسته در زمان حیاتشان تجلیل و این بصورت فرهنگ در کشور باب شود.
میلانی در ادامه گفت: استاد ناهی ملایی علمداری انسانی بی ادعاست که در همه برهه های اجتماعی اقتصادی دینی در بطن جامعه بود و در فرهنگ سازی منطقه نقش بسزایی را ایفا کرده است.
دبیر ستاد نکوداشت استاد ناهی هم از شروع به کار ستاد زنده نامان ارس خبر داد.
ابراهیم نصیری گفت: با شروع فعالیت ستاد زنده نامان ارس که وظیفه شناسایی و برنامه ریزی برای تجلیل، نکوداشت و حمایت از نخبگان منطقه را در عرصه های مختلف علمی فرهنگی هنری، ورزشی و اقتصادی برعهده خواهد داشت، هر سال یک فرد برجسته را به این منظور و بر اساس شاخص هایی که در اساسنامه قید شده است مشخص و تجلیل می شود.
آئین نکوداشت حاج حسین ملایی علمداری (ناهی) با حضورمدیرعامل منطقه آزاد ارس، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، رییس حوزه هنری، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، فرماندار شهرستان جلفا، روسای ادارات شهرستان جلفا و معاونان منطقه آزاد ارس و مردم شهرستان جلفا و هادیشهر برگزار شد.
رونمایی از تندیس استاد ملایی و دست خط این هنرمند جهت حفظ در موزه فرهنگی ارس، یادبود استاد ناهی، نامگذاری یکی از معابر شهری به نام استاد، اعطای نخستین نشان زنده نامان ارس، شعرخوانی با حضور شاعران و ادیبان و اکران فیلم مستند پرتره 'ناهی نامی' از دیگر برنامه های این آئین بود.
اعطای نشان زنده نامان ارس از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، اعطای نشان هنرمند مردمی توسط معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری ارس و اعطای نشان خادمی دربار اباعبدالله الحسین از سوی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بخش پایانی مراسم نکوداشت حاج حسین ملایی علمداری بود.
حاج حسین ملایی متولد 1311 علمدار ( نام قبلی هادیشهر) شاعر، پاسدار و رزمنده ای است که ترجمه منظوم قران در 1800 صفحه، نهج البلاغه در 20 هزار بیت و صحیفه سجادیه را به صورت تفسیر محور به نظم کشیده و نیز کتاب «مجملات»، «برداشت ما از دنیا» و «مشت انقلاب» را نوشته است.
کتاب مجملات وی شامل هشت هزار بیت با هدف پند و نصیحت و مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر می باشد.
تنظیم کننده: پرویز انصاری** انتشار:محمد رستگار
3071/6183

اطلاعات تکميلي

خواندن 1418 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب