چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 28 آذر 1395 ساعت 16:00

عضو مجمع علمای مسلمان لبنان: جهاد حقیقی، جهاد در راه آزادی قدس است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
'دیاب مهداوی' عضو مجمع علمای مسلمان لبنان در حاشیه سی امین کنفرانس سالانه وحدت اسلامی در تهران در خصوص جنگ های منطقه گفت: مسلمان واقعی کسی است که در راه آزادی فلسطین و قدس مبارزه کند، نه به بهانه دفاع از مردم مظلوم، آتش جنگ را در آن کشور شعله ور سازد.
عضو مجمع علمای مسلمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: متاسفانه امت اسلامی در دوران سختی به سر می برد و دچار چند دستگی شده است؛ تکفیری ها و حامیان آنها در داخل (کشورهای اسلامی) و همچنین آمریکا و رژیم صهیونیستی در خارج (کشورهای اسلامی) حتی لحظه ای برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان از پای ننشسته و نمی شینند و برگزاری کنفرانس اسلامی در عین ایجاد اتحاد و همبستگی میان مسلمانان، سیلی محکمی به صورت دشمنان است، تا نشان دهد که امت اسلامی امتی متحد است که با داشتن دین و قبله واحد، تمام قد در برابر اقدامات ویرانگرانه دشمنان می ایستد.
وی با تاکید بر این که علمای مسلمان باید با ترویج افکار تکفیری ویرانگر، که ارتباطی به اسلام اصیل ندارد، مقابله کنند،افزود: در اسلام چیزی به عنوان کشتار و ذبح (انسان ها) وجود ندارد و مسلمان تنها برای دفاع از اسلام شمشیر به دست می گیرد، نه اینکه بخواهد مردم را به اجبار وارد اسلام کند.
مهداوی افزود: برخی از کشورهای عربی ادعا می کنند که می خواهند مردم سایر کشورها را از ظلم و استبداد نجات دهند، اما مردم این کشورها و حامیان مدعی آنها، بیش از هر کس دیگری خود به عدالت نیازمند هستند و آنها اول باید عدالت را در کشور خود پیاده کنند؛ این کشورها نه در حکومت و نه در هیچ چیز دیگری عدالت ندارند، پس چگونه می توانند در سایر کشورها به این بهانه که اینکه مردم آنها مظلوم هستند، عدالت را اجرا کنند.
عضو مجمع علمای مسلمان لبنان با بیان اینکه تکفیری ها تصویر اسلام را مخدوش کردند و آنگونه که خود می خواهند، اسلام را شناختند، اما اسلام واقعی هرگز این گونه اقدامات را نمی پذیرد، تاکید کرد: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی برای ایجاد همبستگی و یکپارچگی میان مسلمانان سراسر دنیا می تواند راهی موثر برای مقابله با اینگونه افکار و اقدامات تکفیری باشد.
وی در ادامه گفت: علما و اندیشمندان اسلامی که از نقاط مختلف جهان اسلام در این کنفرانس گرد هم جمع شده اند، ضمن هم اندیشی درباره اوضاع و مشکلات موجود در کشورهایشان تاکید دارند که مسلمانان برادران یکدیگر هستند و باید به لحاظ فکری و رسانه ای در برابر دشمن بایستند و برای مقابله با آن متحد و یکپارچه عمل کنند.
مهداوی تصریح کرد: مردم دنیا امروز متاسفانه بیشتر تحت تاثیر رسانه ها هستند؛ برخی از این رسانه ها به جای اینکه عاملی برای تقویت همبستگی میان مسلمانان شوند، بذر فتنه و جدایی را می پاشند؛ مسلمانان وجوه اشتراک بسیاری دارند که به نود درصد می رسد و تنها در ده درصد با هم اختلاف نظر دارند؛ چرا مسلمانان که خدای واحد، پیامبر واحد، دین واحد، کتاب واحد و قبله واحدی دارند این اشتراکات را رها کرده و با روی آوردن به موارد جزئی اختلافات، به تفرقه ها دامن می زنند.
وی در ادامه گفت: امت اسلامی یک مسئله واحد دارد و آن هم مسئله فلسطین است؛ یک مسلمان واقعی اگر می خواهد در راه خدا جهاد کند، باید در راه آزاد سازی مسجدالاقصی و فلسطین بجنگند؛ فلسطینی که امروز در اشغال رژیم صهیونیستی است؛ صهیونست ها حتی اجازه نمی دهند که صدای اذان از مساجد به ویژه قدس پخش شود؛ پس غیرت کسانی که ادعای مسلمانی دارند، کجاست!، فلسطین و قدس قبله مجاهدین واقعی است.
مهداوی تصریح کرد: اینگونه می توان فهمید کسانی که در راه فلسطین و قدس می جنگند و از مسئله فلسطین حمایت می کنند، جهادشان حقیقی و درست است و مسلمان واقعی به شمار می روند و هرکس فلسطین را رها کند و در سایر کشورها به بهانه دفاع از مظلومان آن کشور بجگند، در واقع به نمایندگی از خود و نه اسلام آتش جنگ را شعله ور کرده است.
وی در پایان بیان داشت که درگیری ها در منطقه تنها به نفع دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان آن است که در تلاش برای نابودی ارزش های اسلامی هستند.
سی امین کنفرانس وحدت اسلامی روز پنج شنبه 25 آذرماه با حضور بیش از 200 نفر از شخصیت ها و اندیشمندان مذهبی، علمی، فرهنگی و سیاسی مسلمان از بیش از 50 کشور جهان در تهران آغاز به کار کرد.
خاورم**9329**9366**1275
خبرنگار: **ندا بهبودی**صغری رحیمی**انتشار دهنده: مجید جعفری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1115 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب