چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 28 آذر 1395 ساعت 13:48

کتاب الحاوی می تواند مبنای کار پژوهشی دردانشگاه ها باشد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به طرح وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تدریس دروس طب سنتی دردانشگاه گفت:هرکتاب 23 جلدی الحاوی می تواند مبنایی برای یک کار پژوهشی باشد.
به گزارش خبرنگار گروه علمی ایران، دکترعلی اصغر پیوندی امروز یکشنبه درحاشیه آیین یادمان رازی در کتابخانه ملی در جمع خبرنگاران گفت: طرحی که وزارت بهداشت داشته و دانشگاه نیز دنبال می کند، تدریس دروس طب سنتی و گسترش آموزش مداوم جهان پزشکی بر اساس یافته های طب سنتی است تا بر این اساس بتوان دانشجویان پزشکی و دیگر دانشجویان را با طب سنتی آشنا کرد.
وی با اشاره به کتاب 23 جلدی الحاوی گفت: پیشنهاد ما این است که هر جلد این کتاب مبنای یک کار پژوهشی گسترده در داخل دانشگاه باشد و برای افرادی که بر این اساس کار پژوهشی انجام می دهند، یک جایزه تعیین کنیم.
پیوندی خاطر نشان کرد: رازی اولین فردی بود که کارآزمایی بالینی را در پزشکی ایجاد کرد و امیدواریم با گسترش ترجمه این قبیل کتاب ها بتوانیم از ذخیره ارزشمند طب سنتی استفاده کرده تا راهگشای آینده برای ارتقاء سلامت همراه با طب نوین باشد.
وی گفت: دانشگاه علوم شهید بهشتی به عنوان دانشگاه پیش گام و پیش رو و بر اساس توانمندی که در داخل دانشگاه وجود دارد و با عنایت به سیاست های بالادستی به ویژه سیاست مقام معظم رهبری میل به گسترش طب سنتی دارد.
مراسم رونمایی از ترجمه کتاب 'الحاوی فی الطب' امروز با حضور دکتر ولایتی و محمد ابراهیم ذاکر مترجم کتاب و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
ترجمه مجموعه 23 جلدی «الحاوی فی الطب» با تلاش مرکز تحقیقات طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی ریاست جمهوری و زیر نظر دکتر علی اکبر ولایتی به پایان رسیده و مقدمه این کتاب نیز به قلم دکتر ولایتی نگاشته شده است.
علمی**2038** 1440
خبرنگار: درنا محمدیان** انتشار : معصومه گلشن

اطلاعات تکميلي

خواندن 1232 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب