یکشنبه, 28 آذر 1395 ساعت 12:52

ایجاد یکهزار تخت روانپزشکی در کشور/آغاز نسل جدید اعتبار بخشی بیمارستانها از بهمن

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تغییر کاربری تخت های موجود بیمارستانی، یکهزار تخت روانپزشکی در کشور ایجاد شده که طی روزهای آینده رونمایی می شود.
به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، محمد آقاجانی روز یکشنبه در این کنگره افزود: بیمارستان ها، انگیزه کمتری برای توسعه بخش های سوختگی و روانپزشکی دارند بنابراین طی سه سال اخیر به این دو بخش توجه ویژه ای شده است.
وی خاطرنشان کرد: 15 اورژانس برای بیماران روانپزشکی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در بخش سوختگی نیز 180 تخت مراقبت های ویژه ICU و 9 بخش مسمومیت راه اندازی شده است.

**تلاش برای تکمیل ارائه خدمات سرپایی وزارت بهداشت
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: 250 پلی کلینیک تخصصی با ظرفیت 6 هزار و 500 مطب در کشور در حال ساخت است که البته تعدادی از آنها بهره برداری شده تا خدمات سرپایی وزارت بهداشت تکمیل شود.
آقاجانی در ادامه به دیگر برنامه های وزارت بهداشت در توسعه زیرساخت ها اشاره کرد و افزود: همچنین یکهزار و 800 واحد تک نفره اختصاصی در 366 بلوک زایمان یا ساخته شده یا در حال تکمیل است .
وی خاطرنشان کرد: 182 مرکز سرطان نیز در بیمارستان های موجود در حال ساخت است و ارائه خدمات مراقبت های حاد در بخش های اورژانس یا مراقبت های ویژه شکل گرفته است. 120 بخش اورژانس جدید در مراکز درمانی اصلی در حال ساخت داریم و بقیه در حال بهسازی و توسعه هستند.
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: دو هزار و 400 تخت مراقبت های ویژه ICU برای بزرگسالان و نوزادان نیز در حال ساخت است یا تمام شده که 700 تخت باقیمانده تا پایان سال بهره برداری می شوند.
آقاجانی اضافه کرد: 17 بخش جدید ناباروری نیز در حال ساخت است و 24 مرکز ناباروری فعلی نیز در حال توسعه هستند .

**تزریق بیش از 27 هزار قلم تجهیزات پزشکی به بیمارستان های کشور
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: 27 هزار و 500 قلم تجهیزات پزشکی سرمایه ای از جمله سی تی اسکن، ماموگرافی ، آندوسکوپی و ماشین بیهوشی به بیمارستان های کشور تزریق شده است.
آقاجانی افزود: پیش از این ناوگان تجهیزات پزشکی کشور فرسوده بود اما اکنون شاهد بروز رسانی این ناوگان هستیم.

**نسل جدید اعتبار بخشی بیمارستان ها
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: ساخت بیمارستان های جدید ، نهضتی در این دولت به شمار می رود و قرار است 21 هزار تخت بیمارستانی در این دوره ساخته شود که 12 هزار تخت آن به بهره برداری رسیده است.
آقاجانی افزود: نسل جدید اعتبار بخشی بیمارستان ها و سنجه های آن در قالب کتاب -با 900 سنجه- طراح شده و کتاب راهنمای جامع این سنجه ها در اختیار بیمارستان ها قرار گرفت.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی اعتبار بخشی اعلام کرد: از 15 دی ماه ارزیابی بیمارستان ها و از بهمن ماه نیز اعتباربخشی بیمارستان ها با محوریت ایمنی و کرامت و حقوق بیمار بطور رسمی آغاز می شود.
معاون درمان وزیر بهداشت یادآور شد: بیشترین منابع حوزه سلامت در همه جهان در بیمارستان ها صرف می شود بنابراین در جریان طرح تحول سلامت طی سه سال اخیر توجه بیشتری به مقوله بیمارستان ها شده است.
آقاجانی گفت: وزارت بهداشت طی سال های اخیر اقدامات متعددی از جمله اجرای برنامه های بازسازی و توسعه بیمارستان های کشور، نوسازی ناوگان تجهیزات پزشکی، نسل جدید اعتبار بخشی بیمارستان ها، تامین نیروی تخصصی، اصلاح تعرفه ها و پرداخت مبتنی بر عملکرد را در دستور کار قرار داده است.
وی اظهار داشت: 56 درصد منابع طرح تحول سلامت به حفاظت مالی مردم، 19.9 درصد به نیروی انسانی و 24.1 درصد به توسعه زیرساخت ها اختصاص یافته است.
آقاجانی، ساخت پلی کلینیک تخصصی ، ساخت بلوک های زایمان، طراحی الگوی خدمات سرطان، ارائه خدمات مراقبت های حاد، راه اندازی تخت های سوختگی و روانپزشکی ، راه اندازی بخش های جدید ناباروری و بروزرسانی ناوگان تجهیزات پزشکی را از جمله برنامه های اصلی وزارت بهداشت طی سه سال اخیر عنوان کرد .
سومین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات با شعار ایجاد عزم ملی برای مشارکت های مردمی در جهت ساخت و تجهیز بیمارستان های ایمن با طراحی‌های نوآورانه به مدت دو روز 28 و 29 آذر ماه در سالن همایش رازی برپاست.
اجتمام**9185**1569**خبرنگار: سادات حسینی خواه * انتشار: علی حبیبی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1135 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار