چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 28 آذر 1395 ساعت 09:44

الحاوی فی الطب تاثیرگذارترین اثر تاریخ پزشکی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کتاب الحاوی فی الطب از بزرگترین، مستندترین و تاثیرگذارترین آثار تاریخ پزشکی است که 11 قرن پیش توسط ذکریای رازی نگاشته شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،علی اصغر پیوندی روز یکشنبه در یادمان رازی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان دانشگاه پیش رو در احیای ذخایر معنوی طب سنتی ایران اسلامی، همزمان با نامگذاری سالهای 2016 و 2017 به نام محمدبن زکریای رازی توسط یونسکو، افتخار برگزاری نخستین یادمان رازی را به پاس خدمات ارزنده این پزشک و فیلسوف به علم پزشکی، یافته است.
وی با بیان اینکه امروز تبیین و ترویج صحیح سرمایه های ارزنده طب سنتی از جهات مختلف مورد نیاز جامعه است، اظهار کرد: طب سنتی گنجینه ای معنوی مبتنی بر تجریبات پیشینیان و سرشار از فرضیات پژوهشی ناب است که مطالعه آنها برای یافتن شیوه های موثر پیشگیری و درمان بیماری های صعب العلاج الهام بخش خواهد بود و حرکت پرشتاب در مسیر گسترش مرزهای دانش بشری و دستیابی به مرجعیت علمی را سبب خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیذ بهشتی تصریح کرد: سوءاستفاده از گرایش مردم به طب سنتی و طرح ادعاهای اقرارآمیز، غیرمستند و خلاف واقع، خطر مداخلات غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در روند ارایه خدمات سلامتی به هموطنان و اختلالات زیان بار در روند درمان بیماریها را در پی داشته است.
پیوندی خاطرنشان کرد: متناسب با اسناد فرادستی به ویژه سیاست های کلی سلامت ، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، دانشگاه شهید بهشتی در ادامه اقدامات پیش روانه مانند پایه گذاری دانشکده و مرکز تحقیقات طب سنتی ،سرمایه گذاری برای گردآوری و نشر ذخایر طب سنتی و برگزاری یادمان رازی با راه اندازی شبکه طب سنتی و زمینه سازی برای مشارکت همه تخصص های پزشکی ،به ساماندهی طب سنتی می پردازد.
فراهنگ**1880**9022**1027**خبرنگار: پروین اروجی*انتشاردهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 789 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب