چاپ کردن این صفحه
شنبه, 27 آذر 1395 ساعت 15:41

کنفرانس وحدت و پیروزی امت اسلامی در برابر گروه های تکفیری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون پژوهشی پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از ویژگی های سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی استقبال از پیروزی امت اسلامی در برابر گروه های تکفیری است.
حجت الاسلام محمدرضا گلزاده در حاشیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی به بیان ویژگی های کنفرانس امسال پرداخت و گفت: یکی از امتیازهای ممتاز و منحصربه فرد این کنفرانس این است که همزمان با پیروزی ملت و دولت سوریه در حلب و همزمان با توفیق های رو به پیروزی ملت عراق برگزار شده است.
وی افزود: این ظرفیت در کنفرانس امسال به معنی پیام آنلاین و لحظه ای استقبال از پیروزی امت در برابر گروه های تکفیری با تنوع مذهبی و شرایط امروز منطقه و جهان است.
معاون سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: این ویژگی و همچنین حضور بسیاری از اعضای مجمع عمومی مجمع تقریب و برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت شرایطی را بر کنفرانس امسال حاکم کرد که می توان ابعاد شکوه و ماندگاری سی امین کنفرانس وحدت اسلامی را به عنوان یک کنفرانس ممتاز، منحصر به فرد و شایسته مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
گلزاده درباره جشنواره فیلم وحدت گفت: مسئولان مجمع تقریب مذاهب اسلامی همواره این دغدغه را داشتند که هنر و رسانه را به صورت فنی و تخصصی برای مقوله وحدت به خدمت بگیرند و جشنواره بین المللی فیلم وحدت در واقع سرمایه بزرگی است که امسال همزمان با کنفرانس وحدت اسلامی شکل گرفت و جوایز برخی از برگزیدگان آن در روز اول از سوی رئیس جمهوری داده شد.
وی همچنین گفت: از دیگر ویژگی های سی امین کنفرانس وحدت اسلامی حضور بسیاری از اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است که این مجمع دارای 400 عضو از سراسر جهان است که در حدود 300 نفر از آنان در کنفرانس امسال حضور دارند و این افراد در واقع نمایندگان تفکر تقریب و وحدت در سراسر جهان هستند که نمایندگی مجمع تقریب را نیز به عهده دارند.
این پژوهشگر مذهبی اضافه کرد: رونمایی از بزرگترین موسوعه مشترک بین شیعه و سنی در کنفرانس امسال از دیگر ویژگی های ممتازی بود که این موسوعه در 62 جزء با 20 جلد قطور و 50 کلان موضوع به بیان مفاهیم مشترک اسلامی می پردازد.
گلزاده با بیان این نکته که 2 جلد از این موسوعه به عنوان کتاب الحاق شده به روایات مشترک شیعه و سنی می پردازد، این مجموعه 20 جلدی را حاصل تلاش 15 ساله گروهی از پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع تقریب مذاهب اسلامی دانست که یک سرمایه بزرگ برای محققان و اندیشمندان و مسلمانان جهان محسوب می شود.
معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: دامنه این موسوعه شامل فقه و اخلاق، سیاست، اقتصاد، عبادت و حتی طب می شود و می توان آن را یک دائره المعارف بشری، ادیانی، ملی، قومی و مذهبی دانست؛ زیرا تمام این ابعاد در روایات جمع آوری شده در آن، دیده شده است.
سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که از روز پنجشنبه 25 آذرماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد، پس از سه روز برگزاری کمیسیون ها و نشست های تخصصی، امشب با تجلیل از برخی شخصیت های تقریب گرا و معرفی برگزیدگان داخلی جشنواره فیلم وحدت در سالن همایش های صدا و سیما به کار خود پایان می دهد.
فراهنگ**1003** 1834
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک ** انتشاردهنده: ناهید شفیعی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1124 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب