شنبه, 27 آذر 1395 ساعت 15:41

سی امین کنفرانس وحدت اسلامی امشب پایان می یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی پس از سه روز با معرفی برگزیدگان داخلی جشنواره فیلم وحدت به کار خود پایان می دهد.
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی هر ساله همزمان با هفته وحدت به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می شود و کنفرانس امسال با موضوع وحدت و ضرورت مقابله با جریان های تکفیری از روز پنجشنبه در سالن اجلاس سران با سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری آغاز شد.
در این کنفرانس بیش از 300 میهمان داخلی و خارجی حضور دارند که میهمانان خارجی کنفرانس امسال 220 شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام از 60 کشور هستند.
اندیشمندان و صاحبنظران بین المللی در این کنفرانس طی نشست های تخصصی به بررسی مسائلی همچون ضرورت مقابله با جریان های تکفیری پرداختند و علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی، شش کمیسیون با عناوین رویارویی با چالش های فراروی امت اسلامی، وضعیت اقلیت های دینی، اتحادیه علمای مقاومت، مساعی حمیده، رسانه و کمیسیون بانوان روز گذشته (جمعه) در هتل آزادی برگزار شد.
نقش جریان های تکفیری در تفرقه صفوف مسلمانان، ضرورت مقابله با جریان های تکفیری برای تحقق وحدت امت، نقش استعمار در تجزیه جهان اسلام توسط جریان های تکفیری و خطر جریان های تکفیری برای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین از جمله محورهای این کنفرانس است.
از دیگر موضوع ها می توان به جریان های تکفیری بر سر راه بسیج امت جهت آزادی فلسطین، بهره برداری دشمن صهیونیستی از جریان های تکفیری، جریان های تکفیری مانعی سر راه تمدن سازی نوین اسلامی، مقابله تکفیر با جریان احیاگری اسلامی، لزوم بررسی افکار باطل و شرایط روانی تکفیری ها جهت مقابله با آنها و نقش رسانه ها در مقابله با جریان های تکفیری اشاره کرد.
همزمان با برپایی این کنفرانس نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی با ارائه آثاری از 37 کشور برگزار می شود که در روز اول کنفرانس از برگزیدگان بین المللی با حضور رئیس جمهوری تجلیل شد و قرار است از منتخبان داخلی نیز در مراسم اختتامیه تجلیل شود.
هاشم میرزاخانی دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت به خبرنگار ایرنا گفت: در بخش ملی 617 اثر دریافت کردیم که شش درصد از این آثار به بخش مسابقه راه پیدا کرده که بیشتر این آثار مربوط به پنج سال اخیر است.
وی از شناسایی 900 فیلمساز در جهان سخن گفت که دغدغه این فیلمسازان، موضوع تقریب و وحدت جهان اسلام است و نمایندگانی از 37 کشور در این جشنواره حضور دارند که به گفته میرزاخانی تعدادی از این هنرمندان از کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا، کانادا و ایتالیا حضور دارند که مسلمانان این کشورها جمعیتی حداقلی دارند.
آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی درباره برخی از برنامه های کنفرانس امسال با اشاره به تجلیل از نویسنده بهترین کتاب تقریب گرا گفت: قرار است در این کنفرانس از زهرا مصطفوی فرزند حضرت امام خمینی(ره) و صافی ناز کاظم نویسنده مصری به عنوان شخصیت های تقریبی تجلیل شود.
امشب در مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن بین المللی همایش های صدا و سیما برگزار می شود، ضمن قرائت گزارش کمیسیون های شش گانه، برخی از شخصیت های داخلی و خارجی به بیان مهمترین مسائل جهان اسلام بپردازند و بیانیه پایانی به عنوان آخرین برنامه این کنفرانس خواهد بود.
فراهنگ**1003** 1449**خبرنگار: محمدرضا جعفرملک**انتشاردهنده: امیر کاردان راد

اطلاعات تکميلي

خواندن 1212 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار