جمعه, 26 آذر 1395 ساعت 16:24

جشنواره شعر نیاوران به ارتقاء کیفیت شعر کمک می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی «جشنواره شعر نیاوران» را از جمله اقداماتی خواند که می تواند به ارتقاء کیفیت شعر کمک کند؛ به طوری که در حوزه های مختلف هنری نیز بروز و ظهور پیدا کرده و نوید افق روشنی را می دهد.
به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی مرادخانی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره شعر نیاوران که با مجری گری عبدالجبار کاکایی و با حضور اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی، و اعضای هیأت داوران در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، افزود: در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند بخش به نظر غیر متجانس داریم که به هر حال به یکدیگر مرتبط هستند. به عنوان مثال حوزه هنرهای تجسمی که در آن گرافیک، خوشنویسی، نقاشی و مجموعه ای از نمادها را دارید. در حوزه تئاتر با کلام و بسیاری اوقات با شعر سر و کار دارید؛ یا در موسیقی که بسیاری از دوستان به نحوی با شورای شعر معاونت هنری که نگاه آن به آثاری است که منتشر می شود، در ارتباط هستند.
وی ادامه داد: به هر حال مجموعه اینها در باطن به یکدیگر وصل هستند و ما هر اندازه تلاش کنیم کیفیت محتوایی این هنرها را که به نظر می آید حبل المتین و در واقع اصل و ذات آنها «شعر» باشد، ارتقا دهیم، اتفاقات مهمی را می توانیم در آینده رقم بزنیم.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی «جشنواره شعر نیاوران» را یکی از این اتفاقات مهم دانست و با تأکید بر اینکه کیفیت این جشنواره باید بالا برود، خاطرنشان کرد: برخی اوقات انتقادهایی نسبت به حوزه های مختلف می شود که یکی از این انتقادها به حوزه شعر و اینکه چرا روز به روز کیفیت شعر ما پایین می آید، بوده است.
مرادخانی «جشنواره شعر نیاوران» را از جمله اقداماتی ارزیابی کرد که می تواند به ارتقاء کیفیت شعر کمک کند؛ به طوری که در حوزه های مختلف نیز به نحوی بروز و ظهور پیدا کرده و نوید افق روشنی را می دهد.
وی افزود: از دست اندرکاران این جشنواره خواهش می کنم از همین لحظه جشنواره سوم را کلید بزنند تا از این طریق بتوانیم با استقبال بیشتری مواجه شویم.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: عزیزان شاعر و همه بزرگانی که در این جشنواره حضور پیدا کرده اند، کمک هایشان بیشتر از روی دِل، و عشق و علاقه بوده و به آن معنای اداری نبوده است. حجم کارهای رسیده به جشنواره نشان می دهد که همه تشنه آن موضوع اصلی یعنی «بازگشت به هویت خود» هستند و می خواهند آنچه را که خود داریم بهتر و بهتر عرضه کنند.
مرادخانی از تمامی کسانی که برای برگزاری «جشنواره شعر نیاوران» تلاش کرده اند، تشکر کرد و افزود: امیدوارم که جشنواره سوم بالنده تر، باشکوه تر، و با مباحث اساسی تر کار خود را آغاز کند و استمرار آن موجب ارتقاء و بالندگی شعر ما شود.

** هدف «جشنواره شعر نیاوران» پاسخگویی به نیازهای شعر کشور است
سیدعباس سجادی، مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، نیز در این مراسم با تشکر از حمایت های سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و معاون هنری او از برگزاری «جشنواره شعر نیاوران» گفت: این جشنواره در ادامه جلسات «سه شنبه های شعر نیاوران» برگزار شد و هدف آن پاسخگویی به نیازهای شعر کشور است.
وی یادآور شد: در دومین دوره این جشنواره آثار رسیده به دبیرخانه سه برابر دوره نخست بود که این مهم برای ما بسیار دلگرم کننده است.
مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران افزود: بسیار خوشحالم که مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره شعر نیاوران همزمان با هفته وحدت و سالروز تولد پیامبری که معجزه او کلام و کلمه بود برگزار شد.
سجادی همچنین از برگزاری حتمی سومین دوره «جشنواره شعر نیاوران» در سال آینده خبر داد.
در پایان از کتاب «پایتخت شعر» در دو مجلد که شامل گزیده اشعار دومین جشنواره سراسری شعر نیاوران به کوشش سیدعباس سجادی رونمایی شد.
دومین جشنواره شعر نیاوران به دبیری محمد سلمانی از تیرماه 95 با هدف اعتلای زبان پارسی، فرهنگ اصیل آیینی و ملی، ترویج صلح و دوستی و حمایت از محیط زیست با زبان هنر و کشف استعدادهای جوان توسط بنیاد آفرینش های هنری نیاوران آغاز شد و شب گذشته 25 آذر ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
فراهنگ**9362**1027**خبرنگار: آذین آقاجانی**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 889 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار