چاپ کردن این صفحه
جمعه, 26 آذر 1395 ساعت 15:52

امام جمعه یاسوج:ارتباط حوزویان و دانشگاهیان منشأ برکات متعدد است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
امام جمعه یاسوج گفت: ارتباط و تعامل هر چه بیشتر 2 قشر تاثیرگذار حوزویان و دانشگاهیان منشأ برکات متعددی برای کشور است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار کرد: 27 آذر هر سال به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح به نام وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
وی گفت: استعمارگران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره سعی داشتند بین حوزویان و دانشگاهیان جدایی انداخته و اختلاف ایجاد کنند.
امام جمعه یاسوج افزود: امام خمینی (ره) برای رفع این توطئه شوم دشمنان فرمودند که حوزه و دانشگاه باید وحدت داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با تبریک 17ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام ششم شیعیان حضرت جعفرصادق (ع)، بیان کرد: بین شیعه و سنی در مورد زمان تولد خاتم الانبیاء (ص) اختلاف نظر وجود دارد.
وی عنوان کرد: به عقیده اهل تسنن سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) 12ربیع الاول بوده و از نظر اهل تشیع نیز روز تولد پیامبر (ص) 17 ربیع الاول است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی ابراز داشت: 12 تا 17 ربیع الاول هر سال برای اتحاد و انسجام هر چه بیشتر شیعه و سنی به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.
امام جمعه یاسوج گفت: اهل تشیع و اهل تسنن دارای مشترکات دینی متعددی از قبیل قبله، کتاب و پیامبر هستند و با اتحاد بیشتر می توانند نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنند.
حسینی اظهار داشت: دشمنان همواره با روش های مختلف درصدد ایجاد تفرقه بین اهل تشیع و اهل تسنن هستند و باید مسلمانان بیش از پیش در این زمینه مراقب باشند.
وی با اشاره به شکست مفتضحانه تروریست های داعش در حلب سوریه و آزادی این شهر، افزود: وزیر امور خارجه آمریکا و روسای جمهور فرانسه و ترکیه به همراه دولتمردان برخی کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه بارها اعلام کردند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه باید از قدرت کناره گیری کند.
حسینی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که پیروزی با ملت سوریه است و چنین امر مهمی نیز با مقاومت نیروهای مردمی و نظامی سوریه و ایستادگی نیروهای مدافع حرم محقق شد.
وی عنوان کرد: تجهیزات نظامی غربی ها و دلارهای نفتی کشورهای عربی نتوانست مانع شکست گروهک تروریستی داعش در کشور سوریه شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:عباسعلی نقی یان
7535/6110

اطلاعات تکميلي

خواندن 910 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب