جمعه, 26 آذر 1395 ساعت 15:44

سرتیپ پوردستان: منشاء اصلی قرآن هراسی در جهان سیاست های استعماری انگلیس است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش دشمنان برای گسترش قرآن هراسی در جهان، گفت: نشان دادن چهره نورانی قرآن مجید به عنوان یک چهره خشن و تروریست پرور ریشه در سیاست های انگلیس دارد.
به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان روز جمعه در آیین پایانی مرحله ستادی سی و ششمین دوره مسابقه های قرآنی ارتش در سالن اجتماعات هتل صفای قم، اظهار کرد: انگلستان در این راه سرمایه گذاری های عظیمی انجام داده و این حرکت از یک قرن پیش با قوت و قدرت آغاز شده است و این موضوع تقدس و عظمت فعالیت در ساحت قرآن را صدها بلکه هزاران بار بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه به اعتراف دشمنان، قرآن نه یک کتاب دینی بلکه کتاب اخلاق و سیاست است، افزود: دشمن از مدت ها قبل این واقعیت را به خوبی فهمیده که اگر بخواهد بر مسلمانان سلطه و تسلط پیدا کند، باید کاری کند که مردم قرآن را نخوانند و اگر هم می خوانند چیزی از آن متوجه نشوند و این سیاست تعریف شده از سوی روباه پیر استعمارگر انگلستان، با یک قدرت و قوت خاصی در قالب طرح اسلام هراسی استکبار دنبال می شود.
وی با بیان اینکه در جهت اجرای این طرح ضد دینی به دستور استکبار قرآن هایی بسیار زیبا در جهان چاپ و منتشر شده است، اضافه کرد: آیه های مربوط به جهاد و شهادت در این قرآن ها وجود ندارد و به کشورهای تحت تسلط خود نیز دستور دادند که تدریس قرآن را از برنامه های درسی و آموزشی در مدارس حذف کنند و متاسفانه برخی کشورها نیز تبعیت کردند.
امیر پوردستان با اشاره به برنامه های تبلیغاتی و مخرب استکبار برای ارائه چهره ای بسیار زشت و مروج جنایت و خشونت از قرآن از طریق ساخت و تولید فیلم های سینمایی، از جمله فیلم فتنه -
که اسلام را آیینی خشونت طلب و دشمن آزادی می داند- که دل هر دوستدار قرآنی را به درد می آورد، افزود: دشمن همواره با این قبیل اقدام ها درصدد بوده تا افکار عمومی جهان را از توجه به پیام های اخلاقی و انسان ساز قرآن منحرف کند و در عوض تصویری غیر واقعی را از قرآن به مردم ارایه دهد.
وی با تاکید بر این که دشمن از این همه توطئه و سیاه نمایی علیه قرآن، راه به جایی نمی برد افزود: به طور حتم وقتی دشمن با قوت و قدرت و همه امکانات و ظرفیت های خود با این کتاب الهی مقابله می کند، دادن بهای بیشتر به قرآن و تمرکز فعالیت های فرهنگی روی محفل های قرآنی یک وظیفه همگانی است تا از این طریق دل رسول الله(ص) را شاد کنیم.
امیر پوردستان با اذعان به این که قرآن آنچنان که باید و شاید در متن و بطن جامعه ورود پیدا نکرده است، گفت: رسول گرامی اسلام(ص) هیچ وقت امت خود را نفرین نکرد اما به خاطر مهجور بودن قرآن در زندگیشان، از آنها گله کرده است.
وی گفت: امروز خداوند را شاکر هستیم که به برکت انقلاب اسلامی و انفاس قدسی حضرت امام(ره) و جانشین بر حق او رهبر معظم انقلاب مبلغان قرآنی زیادی در کشور تربیت شده و این کلام نورانی وحی را تا قلب آفریقا و اروپا ترویج می کنند.
وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره های قرآنی در ارتش گفت: به برکت این جلسه ها و کانون های قرآنی است که درجه داران و روحانیان ارتش وقتی به محضر رهبر معظم انقلاب شرف یاب می شوند، معظم له، ارتش را یک ارتش متدین و قرآنی خطاب می فرمایند.
جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هدف اصلی داعش و همه گروه های تکفیری و سلفی ایجاد اختلاف بین 2 گروه مسلمانان یعنی شیعه و سنی است، افزود: این که برای خود مرز تعیین می کنند و مدعی سلطه از غرب تا اندلس و از شرق تا مرزهای خراسان و افغانستان هستند، جز یک سری حرف های پوچ چیز دیگری نیست، چرا که حتی خودشان هم می دانند که نمی توانند کشور گشایی بکنند اما هدفشان از طرح این ادعاها بیش از هر چیز ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.
وی افزود: استکبار جهانی تصور می کرد با شکل دادن گروه داعش در قالب اهل سنت، شیعیان رگ گردنشان باد می کند و این واکنش تعصب آمیز منجربه ایجاد جبهه ای برای رویارویی مسلمانان با یکدیگر می شود.
پوردستان یادآور شد: حتی آمریکایی ها نیز آمدند تا ایران را وارد این بازی بکنند و گفتند اگر ایران بخواهد با داعش مقابله کند ما آماده همکاری با نظام اسلامی هستیم، تا پس از ورود ایران به جنگ با داعش در سوریه و عراق بلافاصله خود را کنار بکشند و در نتیجه جنگ بین شیعه و سنی دربگیرد.
وی اضافه کرد: عمق دید و ژرفای رهبر فرزانه انقلاب است که ملت را با قوت و قدرت و استحکام بدون این که احساس مشکل و سختی کنند، از گردنه های خطرناک و صعب العبور با آرامش به جلو هدایت می کنند.
7403/
خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان

اطلاعات تکميلي

خواندن 845 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار