چاپ کردن این صفحه
جمعه, 26 آذر 1395 ساعت 13:16

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش آموزش و پرورش : تغییرات کتب درسی هنرستان ها تا سال 97 ادامه می یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل دفتر آموزش های کار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت : فرایند تغییر کتاب های درسی هنرستان های شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای تا سال 97 بر مبنای پیاده کردن نظام جدید تحصیلی ادامه خواهد داشت.
سیدمصطفی آذرکیش پنجشنبه شب و در سفر به شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با پیاده کردن نظام آموزشی 3-3-6 ، اکنون هنرستان ها 2 سال آموزشی در پایه دوم و سوم دارند و در سال تحصیلی آینده پایه اول دوره متوسطه دوم وجود نخواهد داشت .
وی گفت : به همین دلیل ، تغییرات اساسی در کتاب های شاخه های کار دانش و فنی و حرفه ای که پیش از سال تحصیلی جاری آغاز شده با هدف استانداردسازی دروس مهارتی در کارودانش به مرور ادامه می یابد تا کامل شود.
آذرکیش با اعلام این که تاکنون تعدادی از کتاب های مربوط به شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش بازنگری شده است ، اضافه کرد : در طراحی و تدوین برنامه های درسی شاخه فنی و حرفه ای اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری ، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران ، سند جامع علمی کشور و همچنین استاندارد های بین المللی مرتبط با آموزش های فنی و حرفه ای ملاک عمل قرار می گیرد.
** نوسازی تجهیزات هنرستان های کشور با 500 میلیارد ریال اعتبار
مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش همچنین از افزایش بیش از 40 درصدی اعتبارات تجهیزات مورد نیاز هنرستان های فنی و حرفه ای وکارودانش در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: سال گذشته این بودجه 254 میلیارد ریال بود که امسال به حدود 500 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی افزود : 360 میلیارد ریال از این مبلغ از محل اعتبارات بودجه ای این وزارتخانه و 140 میلیارد ریال دیگر نیز از محل فروش 2 درصدی گاز کشور برای نوسازی و به روزرسانی هنرستان های کشور اختصاص داده شده که توزیع اعتبارها نیز به استان ها آغاز شده و اختصاص آن به هنرستان ها نیز از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها انجام خواهد شد.
او ادامه داد: اکنون حدود 650 هزار هنرجو در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش در بیش از هفت هزار هنرستان کشور مشغول تحصیل هستند.
** مهارت آموزی ضرورت اجتناب ناپذیر امروز ایران
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهارت آموزی ضرورت اجتناب ناپذیر جامعه امروز است ، گفت : با توجه به کمبود نیروی ماهر در جامعه ، آموزش های مهارتی و کارآفرینی باید در مدارس تقویت شود.
آذرکیش افزود : کارآفرینی یکی از ویژگی های مدارس در افق 1404 است و آموزش و پرورش برای جلوگیری از بیکاری دانش آموزان باید در راستای افزایش مهارت های فنی و حرفه ای تلاش کند.
وی با اشاره به این که مهارت کلید رفاه فردی و رشد اقتصادی جامعه است، گفت: فارغ التحصیلان هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای نخستین گروه از دانش آموزان هستند که بعد از گرفتن دیپلم می توانند وارد بازار کار شوند.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654

اطلاعات تکميلي

خواندن 866 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب