پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 23:33

مراسم بزرگداشت آیت الله بهاء الدینی در قم برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مراسم بزرگداشت آیت الله سید رضا بهاء الدینی از مراجع فقید تقلید، پنجشنبه شب با حضور برخی از علماء، مسوولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت تهران در این مراسم با اشاره به زندگی مرحوم آیت الله بهاء الدینی گفت: این عالم در تفسیر صاحب نظر و در علوم نقلی صاحب فکر بود و از زبدگی های ایشان مقام فکر او بود.
آیت الله کاظم صدیقی خاطرنشان کرد: با رفتن بزرگانی همچون آیت الله بهاء الدینی انسان احساس می کند که مشعلی خاموش شده است و حوزه ها دچار خسارتی شده اند.
وی به علاقه آیت الله بهاء الدینی به امام و انقلاب و احترام به امام و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: همه باید از این بزرگان درس بگیریم.
آیت الله صدیقی با اشاره به ویژگی های عالمان دینی در طول تاریخ بیان کرد: بزرگان و عالمان دینی شیعه از نظر مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی پیرو اهل بیت(ع) هستند و به طور دائم بر اساس تبعیت از قرآن کریم با طاغوت مقابله کرده اند و فقیهان، عالمان و مراجع ما در طول تاریخ عزت و زهد را به جهانیان نشان دادند چون علمشان برای خدا بوده است و خدا را کفیل رزق خود می دانسته اند.
صدیقی خاطرنشان کرد: از این رو سازش با استکبار در میان عالمان ما سابقه ندارد؛ این تعلق دنیاست که هم دین و هم دنیای ما را از بین می برد.
وی همچنین با اشاره به این که امام خمینی(ره) فرمود« آمریکا هیچ غلطی نمی تواند، بکند»، اظهار کرد: این سخن امام راحل به خاطر این بود که ایشان از هیچ چیزی نگرانی نداشت، بنده خدا بود و چون از خدا می ترسید از هیچ چیزی نمی ترسید.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر سخنان خود به سیره زندگانی پیامبر اعظم(ص) اشاره و بر پیروی از سیره ایشان و ائمه اطهار(ع) تاکید کرد.
در این آیین، آیات علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و سید محمد جواد علوی بروجردی، مهدی هادوی تهرانی و محسن غرویان از استادان برجسته حوزه علمیه، حجج اسلام حسین ملکا رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، نماینده بیوت مراجع، فضلا و علما حضور داشتند.
مرحوم آیت الله العظمی سید رضا بهاء الدینی در نهم فروردین 1287 هجری شمسی در قم متولد شد، این فقیه، معلم اخلاق و عرفان عملی از شاگردان حضرات آیات حائری، سید محمد حجت، سید محمد تقی خوانساری و حسین بروجردی بود، بیشترین اشتغال و شهرت آیت اللّه بهاء الدینی، بحث ‌ها و درس‌ های اخلاقی عمومی یا خصوصی وی بود که تا روزهای آخر حیاتش ادامه داشت.
وی در حوزه علمیه قم، به معلم اخلاق و عرفان مشهور بود و در اسفند 1375 همایشی با عنوان «حوزه و تهذیب اخلاق» برای تجلیل از این عالم بزرگوار در قم برگزار شد، بخشی از درس های اخلاقی و برخی مصاحبه‌ های این عالم، در 2 کتاب «سلوک معنوی» و «نردبان آسمان» به چاپ رسیده است.
آیت الله بها الدینی در 28 تیر 1376 به دیار حق شتافت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.
شبد*7406/ 1175*9122* خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: مهدی نعمتی

اطلاعات تکميلي

خواندن 828 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار