پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 19:40

اهداف متعالی هفته وحدت با اخلاق مداری محقق می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ضعف اخلاق از مشکلات کنونی کشور است، گفت: اهداف متعالی هفته وحدت به واسطه اولویت دادن به اخلاق محقق می شود.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین‌ محمدعلی خسروی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی افزود: اگر اخلاق نباشد و نفسانیت، دروغ و فریب در جامعه حاکم شود، اختلاف ها آغاز می شود و وحدت رخت بر می بندد.
وی به آیه پایانی سوره مبارکه فتح اشاره کرد و گفت: بر اساس این آیه شریفه، پیروان حضرت محمد (ص) به انعطاف ناپدیری در برابر کفار، مهربانی در برابر خودی و برپایی نماز در مقابل دید همگان دعوت شده است.
وی اضافه کرد: کسی که اخلاق اجتماعی ندارد، جهنم سیار است و واژه ' رُحَما ' در آیه آخر سوره فتح اشاره به اخلاق اجتماعی دارد.
وی با بیان اینکه نماز باید در جامعه اسلامی به صورت علنی برپا شود، ادامه داد: این امر وظیفه همگانی است و باید همه مسئولیت ها بر این اساس در جامعه اسلامی تقسیم شود.
وی بیان کرد: این وزارتخانه موفقیت های مهمی را در ایجاد فضای نورانی قرآن در کشور داشته و جلوه آن برگزاری هفته های قرآن و عترت در استان های مختلف کشور است.
حجت الاسلام و المسلمین خسروی با بیان اینکه هم اکنون در ایران، حافظان و قاریان زیادی وجود دارد، گفت: آنچه که مورد غفلت قرار گرفته، فهم قرآن است و در کنار قرائت و حفظ قرآن باید فهم نیز وجود داشته باشد.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ای با عنوان تربیت مربیان قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در دست اجرا دارد که امیدواریم مسئولان فرهنگی استان کارگاه های مرتبط را در استان تشکیل دهند تا فواید برگزاری این کلاس ها را در 10 سال آینده به نظاره بنشینند.

** حجت الاسلام حسنی از شخصیت های استثنایی کشور است
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه حجت الاسلام حسنی، امام جمعه سابق ارومیه و نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ایشان از شخصیت های استثنایی کشور هستند و نقش تاثیرگذاری در منطقه داشته اند و خدمات این شخصیت بزرگوار فراموش نشدنی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین‌ محمدعلی خسروی با اشاره به آوارگی صدها هزار نفر در کشور سوریه و عراق به علت وجود داعش افزود: اگر حجت الاسلام حسنی و همراهان او نبودند، ارومیه در سال های اولیه انقلاب اسلامی به حال و روز حلب دچار شده بود.
وی گفت: در آن دوران اختلاف های داخلی وجود داشت واسلحه ها از پادگان ها به یغما رفته بود اما شخصیت هایی چون حجت الاسلام حسنی به محور وحدت و مبارزه تبدیل شدند و به غائله خاتمه دادند.
وی در خصوص شخصیت والای آیت الله سید علی اکبر قرشی نیز گفت: کتاب قاموس قرآن این شخصیت بزرگ، زینت بخش کتابخانه هر انسان عالم و هر قاری قرآن بوده و وجود این شخصیت مایه مباهات هر ایرانی است.
به گزارش ایرنا، در این آیین از فعالان قرآنی که در قالب جشنواره های مختلف هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی برگزیده شده بودند، با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.؛ هفته قرآن و عترت از بیستم ماه جاری در ارومیه آغاز شده بود و امروز به کار خود پایان داد.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1148 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار