چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 18:12

امامان جمعه اهل سنت بوشهر بر ضرورت وحدت مسلمانان تاکید کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
امامان جمعه اهل سنت استان بوشهر روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی امامان جمعه و فرهیختگان اهل سنت این استان به مناسبت هفته وحدت بر ضرورت اتحاد مسلمانان تاکید کردند.
به گزارش ایرنا،امام جمعه اهل سنت گناوه گفت: تلاش بیش از پیش دشمنان برای ضربه زدن به اسلام، وحدت مسلمانان را ضرورت بخشیده است.
شیخ محمد فاروقی افزود: دشمن از هر برنامه و طرحی برای نفوذ در جوامع اسلامی استفاده می کند که تنها راه مقابله با این نفوذ اتحاد مسلمانان است.
وی با اشاره به اینکه حضرت محمد (ص) مایه وحدت بین مسلمانان است ادامه داد: هفته وحدت با درایت و براساس نیاز جامعه مسلمانان شکل گرفته و باید نهایت استفاده از این هفته برای اتحاد و همدلی صورت گیرد.
فاروقی، اتحاد مسلمانان را عامل ناامیدی دشمنان خواند و اضافه کرد: وحدت مسلمانان مانع از واردشدن هر نوع خدشه‌ای به نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.
وی یادآور شد: اتحاد یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است و پیشرفت و توسعه و حل بسیاری از مشکلات جامعه در این اتحاد صورت می گیرد.
امام جمعه اهل سنت عسلویه نیز اتحاد مسلمانان را ضروری خواند و گفت: سنی و شیعه بعنوان دو مذهب بزرگ بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب باید روز به روز اتحاد و انسجام خود را افزایش دهند.
شیخ ابراهیم محمدی افزود: اسلام دین کامل و با بصیرتی است که مسلمانان باید از این فرصت برای تقویت همدلی و اتحاد خود نهایت استفاده را ببرند.
وی با بیان اینکه اختلافات عقیدتی نباید مایه اختلاف و تفرقه میان مسلمانان شود بیان کرد: مسلمانان دارای اشتراکات بسیار مهم در کتاب، قبله و پیامبر واحد هستند که برای تقویت اتحاد و همدلی آنان باید از اشتراک های یاد شده نهایت استفاده صورت گیرد.
امام جمعه اهل سنت عسلویه ادامه داد: شیعه و سنی در استان بوشهر اتحادی چشمگیر دارند که این اتحاد علاوه بر همزیستی مسالمت‌آمیز، پیوند زناشویی نیز بین آنها ایجاد کرده است.
امام جمعه اهل سنت بوشهر گفت: اتحاد و همدلی مسلمانان فراتر از یک موضوع سیاسی و استراتژیک و از آن بعنوان یک واجب دینی قلمداد می شود.
شیخ اسماعیل بازدار هفته وحدت را فرصتی مهم برای تقویت اتحاد دانست و گفت: این هفته برای نهادینه شدن فرهنگ اتحاد و همدلی مسلمانان و تجدید میثاق دوباره با رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران یک فرصت ارزشمند است.
بازدار، با بیان اینکه هفته وحدت به ابتکار امام راحل ایجاد شد گفت: امام راحل همه مسلمانان را همواره به اتحاد و وحدت دعوت می‌کردند که در این ارتباط میلاد نبی مکرم اسلام(ص) را هفته اتحاد میان مسلمانان نام‌گذاری کردند.
وی پیامبر گرامی اسلام(ص) را الگو و منادی وحدت دانست و بیان کرد: مسلمانان باید بر اساس قرآن کریم و بزرگان دینی اتحاد و وحدت خود را بیش از پیش تقویت کنند.
بازدار ادامه داد: مسلمانان باید برای حفظ وحدت و همدلی بیشتر براساس فرامین رهبر انقلاب عمل کنند.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

اطلاعات تکميلي

خواندن 1163 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب