پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 16:08

امام جمعه اصفهان بر لزوم برگزاری کنگره های بین المللی برای علمای شاخص تاکید کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان بر ضرورت برگزاری کنگره های بین المللی برای بزرگداشت شخصیت هایی نظیر آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، سیدیوسف طباطبایی نژاد، روز پنجشنبه در کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری در اصفهان افزود: این کنگره برای این عالم ربانی باید بصورت ملی و بین المللی انجام می شد اما بدلیل برخی محدودیت ها، بصورت استانی برگزار شد.
وی ابراز امیدواری کرد که عظمت و جایگاه این چهره مطرح دینی بوسیله رسانه ها بطور جامع به مردم معرفی شود.
امام جمعه اصفهان، همت والا در تحصیل و مطالعه را از شاخصه های بارز این مرجع تقلید توصیف کرد و افزود: برگزاری کلاس خارج فقه و سخنرانی و جلسه درس اخلاق هفتگی از جمله فعالیت های دائم و ارزشمند آیت الله مظاهری محسوب می شود.
وی ادامه داد: معرفی کتاب های این مرجع و چاپ و انتشار آثار از اهداف این کنگره است که وزارت فرهنگ و ارشاد و دفتر تبلیغات اسلامی در باره چاپ این کتاب ها همکاری خوبی داشتند.
آیت الله طباطبایی نژاد به ولایتمداری و وحدت بخشی این مرجع تقلید نیز اشاره کرد و گفت: همه علما به ولایت و اتحاد تاکید دارند اما آیت الله مظاهری پی در پی به این موضوع تاکید می کنند و در این زمینه، کمتر کسی مانند ایشان است.
وی خاطرنشان کرد: این عالم دینی با وجود سن بالا توجه جدی به اقامه نماز جماعت در مسجد دارند.
به گفته امام جمعه اصفهان، آیت الله مظاهری در فقه، اصول و سایر علوم دارای تخصص زیادی است و کتاب های زیادی نیز نوشته اند.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) که علما را در زمین مانند ستارگان در آسمان نامیده اند، تصریح کرد: آیت الله مظاهری مصداقی از این روایت است و حضور وی در اصفهان موجب ادامه راه روشن دینی و محوریت حوزه هاست.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: کسی نمی تواند ادعا کند که بدون وجود علما بتواند سعادتمند شود، بنابراین حضور این عالم در اصفهان نشانی از گذشت وی و برکت زیاد برای مردم اصفهان داشت.
به گزارش ایرنا، کنگره نکوداشت آیت الله حسین مظاهری روز پنجشنبه با پیام رئیس جمهوری در سالن اهل البیت(س) اصفهان برگزار شد.
این کنگره با هدف پرداختن به جایگاه علمی و اخلاقی این مرجع تقلید و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با آثار و پژوهش‌های عالمانه وی در حوزه اخلاق، انس با قرآن و توجه به مردم، تربیت و پرورش شاگردان فاضل و برجسته دانشمند برگزار شده است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری اصفهان، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مشارکت سازمان ها و نهادهای فرهنگی و هنری، متولی برگزاری این کنگره هستند.
حضرت آیت الله حاج شیخ حسین مظاهری در سال 1312 هجری شمسی در 'تیران'، یکی از شهرستان های استان اصفهان و در خانواده ای مذهبی، روحانی و دوستدار خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) پا به عرصه وجود نهاد.
وی با پایان تحصیلات غیر حوزوی، در سال 1326هجری شمسی، برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و هم اکنون ریاست حوزه علمیه اصفهان را برعهده دارد.
وی با ورود به حوزه علمیه اصفهان دروس ادبیات را نزد دو عالم ادیب به نام های مرحوم حاج آقا جمال خوانساری و حاج آقا احمد مقدس فراگرفت و دروس سطح را نزد آیت الله خادمی، فیاض، طیب، ادیب و مدرس و منظومه حاجی سبزواری را در محضر مرحوم آیت الله حاج شیخ محمود مفید آموخت.
آیت الله مظاهری با ورود به حوزه علمیه قم، کتاب مکاسب و کفایة الاصول را نزد مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالجواد جبل عاملی، مرحوم آیت الله مرعشی نجفی، مرحوم آیت الله مجاهدی، مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری و مرحوم آیت الله سید محمد باقر سلطانی خواند.
این مرجع تقلید، اسفار ملاصدرا، شفای بوعلی سینا و دروس تفسیری و اعتقادی را نیز نزد علامه طباطبایی فراگرفت.
مهد / 7153 / 6020 / 6027** نگارنده: علیرضا حکیمیان* شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna

اطلاعات تکميلي

خواندن 1182 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار