پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 15:48

اهداف بلند نامگذاری هفته وحدت با اولویت شدن مسئله اخلاق محقق می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز یکی از مشکلات بزرگ جامعه ما ضعف اخلاق است و اهداف نامگذاری هفته وحدت زمانی محقق می شود که شیعه و سنی مساله اخلاق را جدی بگیرند و آن را اولویت بدانند.
حجت‌الاسلام و المسلمین‌ محمدعلی خسروی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی افزود: آیه پایانی سوره مبارکه فتح تاکید می کند کسانی که جزء پیروان حضرت محمد (ص) هستند، باید انعطاف ناپدیری در برابر کفار، مهربانی در برابر خودی و نمازخوانی در دید همگان را همواره مورد توجه داشته باشند.
وی اضافه کرد: عبارت اشداء علی الکفار به معنای داشتن خط سیاسی و بهره مندی از تفکر، تدبیر و اندیشه در برابر دشمنان است و واژه 'رُحَما' در آیه آخر سوره فتح اشاره به اخلاق اجتماعی دارد زیرا کسی که اخلاق اجتماعی ندارد، جهنم سیار است و هرکجا وارد شود، آنجا را به آتش می کشد.
حجت الاسلام والمسلمین خسروی افزود: چرا که اگر اخلاق نبود و نفسانیت، دروغ و فریب در جامعه حاکم شد، اختلاف ها آغاز می شود و وحدت رخ برمی بندد.
وی اظهار کرد: مشکل ما این است که شیطانی به نام نفس عماره ما را درگیر کرده و ما آن را نمی بینیم که همه باید در مبارزه با نفس پلید تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه نماز باید در جامعه اسلامی به صورت علنی برپا شود، ادامه داد: این امر وظیفه ای همگانی است و باید همه مسئولیت ها بر این اساس در جامعه اسلامی تقسیم شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این وزارتخانه توفیقات مهمی را در ایجاد فضای نورانی قرآن در کشور داشته که نمود آن برگزاری هفته های قرآن و عترت در استان ها بوده است و بر این اساس جوانان زیادی را به سمت تدبر در قرآن سوق می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین خسروی با بیان اینکه هم اکنون در ایران، حافظان و قاریان زیادی وجود دارد، گفت: آنچه که مورد غفلت قرار گرفته، فهم قرآن است و در کنار قرائت و حفظ قرآن باید فهم نیز وجود داشته باشد.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک برنامه با نام تربیت مربیان قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در دست اجرا دارد که امیدواریم مسئولان فرهنگی استان کارگاه های مربی نهج البلاغه را در استان تشکیل دهند که فواید برگزاری این کلاس ها 10 سال دیگر مشخص می شود.
وی همچنین با اشاره به جایگاه حجت الاسلام حسنی امام جمعه سابق ارومیه و نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی در کشور اضافه کرد: ایشان از شخصیت های استثنایی کشور هستند که نقش تاثیرگذاری در منطقه داشته اند و خدمات این شخصیت بزرگوار فراموش نشدنی است.
وی با اشاره به آوارگی صدها هزار نفر در کشور سوریه و عراق به علت وجود داعش افزود: اگر حجت الاسلام حسنی و همراهان او نبود، ارومیه حلب اول بود چراکه در آن زمان اختلاف های داخلی، پادگان های غارت شده و اسلحه های به یغما رفته در بین مردم توسط شخصیت هایی چون حجت الاسلام حسنی به وحدت تبدیل شد و نباید این شخصیت بزرگ و خدمات شایسته وی به فراموشی سپرده شود.
وی در خصوص شخصیت والای آیت الله سید علی اکبر قرشی نیز گفت: کتاب قاموس قرآن این شخصیت بزرگ زینت بخش کتابخانه هر انسان عالم و هر قاری بوده و وجود این شخصیت های بزرگ مایه مباهات هر ایرانی است.
به گزارش ایرنا، در این آیین از فعالان قرآنی که در قالب جشنواره های مختلف هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی برگزیده شده بودند با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.
هفته قرآن و عترت از بیستم ماه جاری در ارومیه آغاز شده بود و امروز به کار خود پایان داد.
در قالب این هفته 14 جشنواره قرآن و عترت برگزار شد.
*مهمترین اخبار ایرنای کشور و آذربایجان غربی را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnaoromiye@ دریافت کنید.
8137/1104**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: سید سعید حسینی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1160 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار