پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 15:24

کامیونداران با فرمان امام راحل در22 روزمایحتاج مردم را از بنادر تخلیه کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان حمل ونقل جاده ای کشوربا اشاره به ارزش تاریخی حماسه 26 آذرسال 62، گفت: در این سال رانندگان حمل و نقل جاده ای با فرمان تاریخی امام راحل (ره) در مدت 22 روز تمام مایحتاج و کالاهای اساسی را از بنادر کشور تخلیه کردند.
به گزارش ایرنا، محمد خان بلوکی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگاران، افزود: کمبود کامیون سبب شده بود که بیش از100 کشتی دربنادرایران متوقف مانده بودند اما با فرمان امام راحل رانندگان حمل ونقل جاده ای عازم بنادرجنوبی شدند به طوری که طول صف کامیونداران در بندرعباس به حدود هشت کیلومتر رسید.
وی با بیان اینکه رانندگان کامیون با لبیک به فرمان تاریخی امام خمینی در روز 26 آذرسال 62 مبنی برحضور در بنادر کشور برای حمل کالاهای اساسی مردم حماسه به یاد ماندنی از خود به جا گذاشتند، گفت: درسال 93 نیز که آذوقه گندم در کشور به حداقل رسیده بود و تهران تنها 4 روز و استان آذربایجانشرقی 6 روز آرد داشت، رانندگان حمل و نقل جاده ای با حضور در بندر امام گندم مورد نیاز شهرهای کشور را بسرعت به داخل حمل کردند و حماسه دیگر شکل گرفت.
خان بلوکی راه اندازی دبیرخانه جمع آوری تاریخ شفاهی جهاد تخلیه کالا در روز 26 آذرماه برای ارج نهادن به ارزش تاریخی کار رانندگان کامیون را در این روز مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده به مناسبت گرامی داشت این روز تاریخی، شاهد رژه رانندگان کامیون در روز جمعه 26 آذرماه از میدان آزادی تهران به طرف میدان انقلاب باشیم.
وی با اشاره به مشکلات رانندگان حمل و نقل جاده ای گفت: سال گذشته رانندگان حمل ونقل جاده ای 508 میلیون تن کالا را درسطح کشورجابجا کردند و از 600 هزار راننده برون شهری طبق کارت های هوشمند، هم اکنون 460 هزار نفر در جاده های کشور فعال هستند.
رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور خاطرنشان کرد: 90 درصد کالا در کشور توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای حمل می شود و هم اکنون 360 هزار کامیون در جاده های برون شهری و 120 هزار کامیون در درون شهرها نسبت به حمل کالاهای مردم مشغول کار هستند.
خان بلوکی با بیان اینکه طبق قانون باید رانندگان کامیون در خارج از پایانه ها هشت درصد و در داخل پایانه ها 10 درصد کمیسیون پرداخت کنند، گفت: این در حالی است که بیشتر رانندگان بیش از 30 درصد کمیسیون پرداخت می کنند و شرکت های حمل و نقل به صورت غیر قانونی از آنها کمیسیون بیشتری دریافت می کنند.

** خاطرات رانندگان دردوران مبارزات انقلاب گردآوری می شود
درادامه مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای افزود: با توجه به هماهنگی به عمل آمده از سال آینده شاهد رژه کامیونداران درمراکز استانها و شهرهای بزرگ کشور در روز 26 آذرماه و هفته حمل و نقل باشیم.
ناصر رزاق منش افزود: باید اسناد ومستندات این روز تاریخی جمع آوری و به نسل آینده منتقل شود و سازمان راهداری با دو فرخوان عمومی درصدد است خاطره رانندگان در یک کتاب گردآوری کند.
وی تاکیدکرد: درتحقق اقتصاد مقاومتی در کشور رانندگان حمل ونقل جاده ای نقش مهمی ایفا می کنند به طوری که در اربعین حسینی امسال دو میلیون و 500 هزار زائر ایرانی توسط رانندگان زحمتکش جابجا شدند بدون اینکه حتی یک شکایت از آنها مطرح شود.
به گزارش ایرنا، روز 26 آذرماه روز حمل و نقل و رانندگان، روز تجلی ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی یادآور خاطره فرمان تاریخی رهبرکبیرانقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی (ره) در سال 1362 است که رانندگان کامیون در کشور برای تخلیه کالاهای اساسی مردم به بنادر جنوبی کشور رهسپار شدند و هرسال به مناسبت این روز و هفته حمل ونقل در سطح کشور برنامه های متنوعی برای ارج گذاشتن به حرکت کامیونداران در این روز برگزار می شود.
اقتصام**1108* 1724* خبرنگار: ایرج منصوری * انتشاردهنده: حسین فتح الهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1219 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار