پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 15:00

ترویج فرهنگ دینی و قرآنی از اولویت های ناجا است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران- ایرنا- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه ترویج فرهنگ دینی و قرآنی از برنامه های اولویت دار ناجا است، گفت: اثرپذیری از قرآن و آموزه های دینی در تمام عرصه ها نتایج مطلوبی به همراه دارد.
به گزارش ایرنا نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین «ابوتراب بهرامی» درافتتاحیه مسابقات مرحله منطقه ای قرآن کریم کارکنان پایور، پیمانی و سربازان وظیفه با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی (ص) و امام جعفر صادق(ع) ، اظهارکرد: خداوند متعال را باید به پاس همه نعمت ها شکرگزار باشیم؛ وجود اسلام، قرآن، انقلاب، استقلال و ... همگی از نعمات هستند و باید ضمن بهره مندی از این نعمت های بزرگ، شکرگزاز نیز باشیم.
وی با اشاره به آیه ای از سوره اعراف، ادامه داد: پیامبراکرم دارای ویژگی ها و خصلت های منحصر به فردی بودند و ما باید در زندگی از روش و منش پیامبر گرامی اسلام (ص) الگوگیری کنیم.
رئیس عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به ویژگی ها ی قرآن کریم، بیان کرد: همه ما نسبت به قرآن وظایفی داریم که آموختن، آموزش دادن، حفظ، تدبر، فهم و عمل به قرآن بخشی از وظایف ما در برابرقرآن است.
بهرامی تأکیدکرد: تأثیرپذیری از قرآن، رستگاری و سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد؛ همه باید به قرآن دل دهیم و با حضور قلب در محضر قرآن کسب فضیلت کنیم.
این مقام مسئول یادآورشد: یکی از وظایف ما در برابر قرآن تأثیرپذیری از این کتاب آسمانی است، تأثیر پذیری از قرآن زندگی فردی و اجتماعی را متحول می کند و بشر را به سمت عاقبت به خیری پیش می برد.
وی با اشاره به مأموریت های خطیر نیروی انتظامی برای تأمین و توسعه نظم و امنیت در جامعه، گفت: حرکت در مسیر قرآن و عمل به فرمایشات و دستورات این کتاب آسمانی در روند مأموریت های ناجا موفقیت حاصل می کند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا مطرح کرد: اگر در حوزه اجتماعی و فرهنگی بر قرآن و آموزه های آن تمرکز کنیم به نتایج مطلوبی می رسیم چرا که قرآن کریم، انسان ساز است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قرآن به نوعی سبک زندگی اسلامی ارائه می کند، ادامه داد: باید متأثر از قرآن و عامل به آن باشیم تا محیط زندگی و جامعه ای امن داشته باشیم.
وی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و دینی از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی است و در این راستا فعالیت های مستمری انجام می شود.
مسابقات مرحله منطقه ای قرآن کریم کارکنان پایور، پیمانی و سربازان وظیفه ناجا در رشته های ترتیل، اذان، نکات تفسیری و حفظ پنج جزء قرآن صبح امروز با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و جمعی از مسئولان در مسجد مالک اشتر آغاز شد.
اجتمام/1724/9105
دریافت کننده: معصومه نیکنام * انتشاردهنده: حسین فتح الهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 770 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار