پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 13:40

لاریجانی:روحیه مجاهدت دوران دفاع مقدس را باید امروز در اقتصاد نیزحفظ کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه مجاهدت در دوران دفاع مقدس را امروز نیز باید حفظ کرد، گفت: باید این روحیه را در زمینه اقتصادی نیز تجربه کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه و در اجلاسیه گرامی داشت 4 هزار شهید استان گلستان افزود: در برنامه پنج ساله ششم به دنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هستیم و باید وجه اقتصادی در روستاها را نیز تقویت کرد.
لاریجانی گفت: مساله شهید و مجاهدت در راه اسلام موضوعی پایه ای است و آنها در کشور آزادی و عزتمندی را به همراه می آورند.
وی با بیان اینکه پدیده مجاهدت در انقلاب رشد پیدا کرده است، افزود: فرزندان خانواده شهدا باعث عزت ایران شدند و این آرامش کنونی نتیجه مجاهدت آنها است‌.
رییس مجلس با بیان اینکه امروز در کشوری زندگی می کنیم که تهدیدی ندارد، تصریح کرد: کشورهای دیگری که دارای امکانات بیشتری هستند، ولی تهدیدات بیشتری هم دارند اما ایران از امنیت پایداری برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه امروز شرایط کشور نسبت به اول انقلاب تغییر کرده است، افزود: برخی کشورهای منطقه امروز با پر رویی علیه کشورمان صحبت می کنند، اما در زمان دفاع مقدس در کنار صدام بودند،اما حضور ملت در صحنه انقلاب صحنه سیاسی و دفاعی کشور را تغییر داد.
لاریجانی با بیان اینکه جنگ تحمیلی برای دنیا این پیام را داشت که نباید با ملت ایران درگیر شد، گفت: من از مدافعین تقویت بنیه دفاعی کشور هستم ولی آنچه امروز عامل امنیت ایران است، تجربه موفق مجاهدت ملت ایران در دفاع مقدس است.
وی با اشاره به اینکه اعتلای امروز امنیت کشور به خاطر مجاهدت های دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت:ایران در منطقه داغی حضور دارد که ظرفیت توسعه و امنیت را دارد.
لاریجانی تصریح کرد: این سرمایه نتیجه نظامی تربیتی است که پیامبر اسلام برای ما ایجاد کرده است و یکی از ارکان این نظام تربیتی، وحدت است که امروز بیش از گذشته به آن احتیاج داریم.
وی با تاکید بر اینکه خیانتی بزگتر از برهم زدن وحدت مسلمانان نیست، گفت: مسلمانان امروز از دانش عمیقی برخوردارند و مشکل آنها تفرقه است که تروریست ها این نقطه را هدف قرار داده اند.
رییس مجلس اظهار داشت: توفیق مسلمانان در گرو طرد افراطی گری است و باید دانست که افراطی گری چه بلایی سر کشور ما آورده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی به همکاری با اسراییل روی آورده اند و ذلتی بالاتر از این نیست که با اسراییل همکاری کند.
رییس قوه مقننه خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی نباید از نظر اقتصادی زیر دست باشد بلکه باید اهل حرفه، برنامه ریزی و تدبیر باشد.
وی با بیان اینکه اگر می خواهیم موفق باشیم باید اقتصادی پویا داشته باشیم، افزود: اگر در کشور اقتصاد سالم نداشته باشیم به آرمان های حقیقی نمی رسیم.
لاریجانی با تاکید براینکه باید از فرصت امنیت در کشور برای باروری اقتصاد استفاده کرد، گفت:باید زمینه تسلط مردم بر حرفه های مختلف را فراهم کرد. در برنامه ششم اقتصادی به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم و باید وجه اقتصاد روستایی را تقویت کنیم.
لاریجانی با بیان اینکه روحیه مجاهدت در کشور باید در زمینه های اقتصادی نیز فراهم شود، گفت:به دنبال خودکفایی در حوزه کشاورزی و اقتصاد روستایی هستیم.
در پایان این مراسم رییس مجلس از 117 جلد کتاب که حاوی زندگی نامه 4 هزار شهید دفاع مقدس بود به همراه فرش دستباف یادواره این شهدا رونمایی کرد.
لاریجانی قرار است عصر امروز با علمای شیعه و سنی استان گلستان به مناسبت هفته وحدت دیدار کند.
فردا جمعه نیز لاریجانی در شورای اداری استان گلستان شرکت خواهد کرد و سپس گرگان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
سیام**9103*1446***خبرنگار:حمید شهریاری** انتشار
دهنده: حمیدی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1201 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار