چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 13:08

امروزه جامعه بیش از توسعه اقتصادی نیازمند توسعه انسانی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروزه جامعه بیش از توسعه اقتصادی نیازمند توسعه انسانی است و روحانیت می توانند با تببین ابعاد اخلاقی جامعه، قله های پیشرفت را برای انسان ها رقم بزنند.
به گزارش ایرنا سید رضا صالحی امیری روز پنجشنبه در کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری در موسسه اهل البیت (ع) اصفهان افزود: دولت تدبیر و امید برای حرکت به سمت قله های توسعه وپیشرفت نیاز اساسی به روحانیت دارد.
وی با بیان اینکه روحانیت و مبانی دینی هموار کننده مسیرجامعه به رشد و توسعه هستند ، گفت: امروزه در راس قدرت، روحانیت و مرجعیت قرار دارند و بی شک بدون معرفت و فضیلت نمی توانیم به مقصد برسیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شرایط کنونی جامعه نیازمند الگوسازی و اسطوره سازی برای نسل جوان هستیم زیرا جوانان باید بدانند که این انقلاب اسلامی محصول صدها هزار خون شهیدانی همچون باکری، چمران و همت هاست.
صالحی امیری با بیان اینکه جامعه نیازمند معنویت، وفاق و دیانت است گفت: ما باید زبان جدیدی را برای گفت و گو با نسل جوان آغاز کنیم و مسیر اتصال معنویت به جوانان را اصلاح کرده و انقطاع ارتباطی درست با جوانان را جبران کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دنیای غرب نمی تواند داروی شفا بخشی برای نسل جوان ما باشد و تحلیل های غلط که جامعه ما دچار بحران و چالش شده است صحیح نیست، زیرا همه سنجش های میدانی نشان می دهد که ملت ما دارای باورهای دینی و معرفتی عمیق است.
صالحی امیری افزود: همچنین سنجش های میدانی نشان می دهد که جامعه ما به وحدانیت، سوابق و مبانی معرفیت اعتقاد راسخ دارد ؛ مشکلات کنونی جامعه ما در حد آسیب ها و مساله است و دچار بحران نیستیم به گونه ای که حضور ایرانیان در مراسم اربعین و عاشورا اثباتی بر این مدعا و ادای احترام همه و بخصوص نسل جوان و عشق و ارادت به باورهای دینی و اهل بیت (ع) بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر می بینیم در جامعه دچار آسیب های اجتماعی هستیم باید قبل از مواخذه دیگران از خود بپرسیم که برای نسل جوان چه کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از هر چیز به زیست فرهنگی نیاز داریم که این مهم باید از مجرای دین به جامعه تزریق شود .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروزه نیازمند دژی مستحکم و مقاوم برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه هستیم زیرا که فرهنگ بیگانه مبتنی برسکولاریسم ،اومانیسم و فمینیسم است و درمقابل فرهنگ ما مبتنی بر وحدانیت، اخلاق، شریعت و معنویت است.
وی با سپاس از خداوند بزرگ ، برگزاری این کنگره را در روز اخلاق ومهرورزی و در آستانه میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر (ع) را میمون و مبارک دانست و ابراز امیدواری کرد که این موج مبارک در همه جای کشور و در سطوح عالی تر تکرار شود.
صالحی امیری در پایان افزود: امروز به نمایندگی از دولت همزمان با پیام ریاست جمهوری و معاون اول در این کنگره با ارزش حضور یافتم و این حضور یک نکته روشن را در پی دارد و آن این است که دولت روحانیت ومرجعیت را چشمه زلالی می داند که انسان های تشنه از آن چشمه می توانند سیراب شوند.
کنگره نکوداشت آیت الله حسین مظاهری روز پنجشنبه با پیام رئیس جمهوری در محل سالن اهل البیت اصفهان آغاز شد.
این کنگره با هدف پرداختن به جایگاه علمی و اخلاقی این مرجع تقلید و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با آثار و پژوهش‌های عالمانه وی در حوزه اخلاق، انس با قرآن و توجه به مردم، تربیت و پرورش شاگردان فاضل و برجسته دانشمند برگزار شده است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری اصفهان، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مشارکت سازمان ها و نهادهای فرهنگی و هنری، متولی برگزاری این کنگره هستند.
آیت الله حسین مظاهری در سال 1312 هجری شمسی در تیران یکی از شهرستان های استان اصفهان و در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد .
وی با پایان تحصیلات غیر حوزوی، در سال 1326هجری شمسی، برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه اصفهان شد.
وی با ورود به حوزه علمیه اصفهان دروس ادبیات را نزد حاج آقا جمال خوانساری و حاج آقا احمد مقدس فراگرفت و دروس سطح را نزد آیت الله خادمی، فیاض، طیب، ادیب و مدرس و منظومه حاجی سبزواری را در محضر مرحوم آیت الله حاج شیخ محمود مفید آموخت.
آیت الله مظاهری با ورود به حوزه علمیه قم، کتاب مکاسب و کفایة الاصول را نزد آیت الله حاج شیخ عبدالجواد جبل عاملی، آیت الله مرعشی نجفی، آیت الله مجاهدی، آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری و آیت الله سید محمد باقر سلطانی خواند.
این مرجع تقلید، اسفار ملا صدرا، شفای بوعلی سینا و دروس تفسیری و اعتقادی را نیز نزد علامه طباطبایی فرا گرفت.
آیت الله مظاهری هم اکنون ریاست حوزه علمیه اصفهان را برعهده دارد.
6994/6020/ 6022 خبرنگار:علیرضا حکیمیان - آرزو فلاح - انتشار دهنده : مسعود عمادی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1219 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب