چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 11:37

جشن یکصد سالگی تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان جشن تولد یکصد سالگی این هنر در ایران را برگزار کرد.
به گزارش ایرنا از بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، در آستانه صدمین سال اجرای تئاتر کودک و نوجوان جشنی با حضور هنرمندان این عرصه و برخی از مسئولین جشنواره در سینما کانون همدان برگزار شد که در این آیین از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان نیز رو نمایی شد.
این جشن در آستانه صدمین سال از اولین تئاتر کودک و نوجوان در شهر تبریز که به همت جبار باغچه بان اولین نویسنده و کارگردان تئاتر کودک ایرانی به صحنه رفته است و به یاد این هنرمند برگزار شد.
پس از اجرای نمایشنامه «مجادله دو پهلو» نوشته باغچه بان در توصیف نوروز و شکوفه های بهاری به کارگردانی احسان مجیدی، پیام بنیاد نمایش کودک ایران توسط داود کیانیان رئیس بنیاد قرائت شد.
در این پیام تأسیس رشته تئاتر کودک و نوجوان در دانشگاه، انتشار نشریه دائمی تئاتر کودک و نوجوان، پدیدآوردن تاریخ شفاهی، تحریر دانشنامه تئاتر کودک و نوجوان ایران، افتتاح موزه تئاتر کودک و نوجوان، بازسازی، آماده سازی و افتتاح آرامگاه بنیانگذار تئاتر کودک و نوجوان در ایران از اهداف پیش رو دانست.
اجرای دو ترانه از ثمین باغچه بان فرزند جبار باغچه بان، خوانش بخشی از زندگینامه جبار باغچه بان، پخش فیلمی مستند از ایشان، قرائت پیام پروانه باغچه بان به جشن 100 سالگی و رونمایی از دو کتاب زندگی جبار باغچه بان از دیگر بخش های این مراسم بود.
فراهنگ**7561** 1823خبرنگار: سارا کریمیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1129 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب