پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 02:04

موفقیت آمازون در اولین تحویل آزمایشی کالا با پهپاد در انگلیس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
'آمازون' بزرگترین شرکت فروشنده آنلاین در جهان روز چهارشنبه اعلام کرد که برای اولین بار در انگلیس توانسته است به صورت موفقت آمیز تحویل آزمایشی کالا از طریق 'پهپاد' (هواپیماهای کوچک بدون سرنشین) را انجام دهد.
به گزارش ایرنا، براساس فیلم ویدئویی منتشر شده توسط آمازون، یک پهپاد متعلق به این شرکت پس از برخاستن از یک انبار و طی یک پرواز 13دقیقه ای، موفق می شود یک بسته کالا را تحویل مشتری ‌دهد.
شرکت آمازون گفته است که این برای اولین بار است که به‌صورت موفقیت‌آمیز یک بسته کالا از طریق پهپاد تحویل یک مشتری می‌شود.
به گفته شرکت آمازون این آزمایش در هفتم دسامبر در نزدیکی شهر کمبریج صورت گرفته است.
شرکت آمازون گفته است که این تحویل آزمایشی توسط پهپاد کاملا به صورت خودکار صورت گرفته و هیچ هدایت انسانی در این روند دخالت نداشته است.
براساس گزارش‌های منتشر شده، در حال حاضر این پهپاد تحت آزمایش آمازون، قادر به حمل یک بسته 2.27 کیلوگرمی یا کمتر و در هوایی مناسب است.
آمازون گفته درصدد است که این آزمایش را مجددا در مسافت‌های مختلف و با مشتری‌های متفاوت در آینده صورت دهد.
بزرگترین شرکت فروشنده آنلاین در جهان پیشتر اعلام کرده است که در نظر دارد تحویل کالاها از طریق پهپاد را از سال 2017 میلادی آغاز کند.
منابع انگلیسی گزارش داده اند در صورتی که این طرح کاملا موفق شود، قابلیت حمل 90 درصد از سفارشات آمازون را خواهد داشت.
بنا به گزارش این منابع، پهپادهای کالابر قابلیت پرواز با سرعت 80 کیلومتر در ساعت را دارند و می توانند در شعاع 16 کیلومتری از مبدا و ارتفاع بیش از یکصد متری از سطح زمین پرواز کنند.
عملیاتی شدن طرح یاد شده از سوی شرکت آمازون، بدین معناست که زمان سفارش تا تحویل کالا به درب منزل مشتری ها تنها نیم ساعت طول خواهد کشید.
شرکت آمازون و دولت انگلیس در این مورد اعلام کرده‌اند با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا به روند عملی شدن طرح استفاده از پهپاد برای تحویل کالاها سرعت بخشند.
بر این اساس تیمی متشکل از اعضای هر دو طرف و تحت پشتیبانی سازمان هواپیمایی کشوری انگلیس، مسئولیت انجام آزمایش‌های لازم و صدور مجوزها را بر عهده دارد.
شرکت آمازون می‌گوید ضروری است قبل از عملی شدن این طرح در انگلیس، در مواردی همچون امنیت خطوط هوایی کشور همزمان با پرواز این پهپادهای کوچک، چگونگی شناسایی موانع مقابل پهپادها و پرهیز از برخورد با آنها، همچنین چگونگی پرواز چندین پهپاد به‌طور همزمان و برای ارسال محموله‌های مختلف، اطمینان حاصل شود.
مقامات هوانوردی شهری انگلیس در همین راستا اجازه پرواز پهپاد‌های شرکت آمازون را در مناطق شهری و بیرون شهری این کشور صادر کرده است، ‌مجوزی که آمازون نتوانست در آمریکا آن را به دست آورد.
این شرکت برای اولین بار ایده حمل کالا با پهپاد را در سال 2013 میلادی در آمریکا مطرح کرد اما این طرح به‌واسطه سخت‌گیری‌های سازمان‌های وضع مقررات در این کشور دچار مشکل شد.
آمازون یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی‌ است که در سال 1994 میلادی در سیاتل آمریکا توسط 'جف بزوس ' تأسیس شده و در آمد آن در سال 2015 میلادی 107 میلیارد دلار بوده است.
این شرکت که بیشترین درصد فروش را در بین فروشگاه های اینترنت دارد، هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و سایر محصولات اعم از نو و یا دست‌دوم را از طریق وب گاهش در اینترنت عرضه می‌کند.
هم اکنون، آمازون برخی محصولات الکترونیکی از جمله موبایل و نیز کتاب خوان های الکترونیکی نیز تولید می کند که این سری محصولات دارای مشتریان فراوانی در سرتاسر دنیاست.
اروپام**4**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1123 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار