چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 24 آذر 1395 ساعت 21:40

71 نخبه قرآنی در مرحله نیمه نهایی شوق تلاوت به رقابت پرداختند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کیش – ایرنا - مرحله نیمه نهایی دومین دوره رقابت های قرانی شوق تلاوت با حضور 71 نفر از نخبگان نوجوان قرآنی از 15 استان کشور امروز چهارشنبه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) و در جوار مزار شهدای گمنام در کیش برگزار شد.
دبیر ستاد طرح ملی تلاوت قرآن در حاشیه برگزاری این دوره از رقابت ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رقابت ها از عصر امروز چهارشنبه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و فردا پنجشنبه پس از نماز مغرب و عشاء با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می دهد.
'حسین مقدم کیا' گفت: در این دوره از رقابت ها مدیران و میهمانانی از حرم حضرت ابوالفضل (ع) حضور دارند و در آئین اختتامیه مراسم پرچم گنبد آن حضرت را برای تبرک در جمع حاضران به حرکت درمی آورند.
وی افزود: به نفرات برتر این دوره از رقابت ها دعوت نامه اعزام به کربلا توسط میهمانان اهدا خواهد شد.
مقدم کیا گفت: براساس برنامه ریزی در این دو روز ؛ نوجوانان و نخبگان در مساجد و مدارس سطح جزیره حضور یافته و به تلاوت و قرائت قرآن پرداخته اند.
دبیر ستاد طرح ملی تلاوت قرآن تصریح کرد: در این دوره از رقابت ها 16 نفر به عنوان برتر معرفی و به کربلا اعزام می شوند.
وی با اعلام اینکه داوران بین المللی و استادان برجسته قرآنی رقابت ها را داوری می کنند ؛ افزود : استادانی چون 'قره شیخلو' از تهران ،'شاه میوه ' از اصفهان و 'روغنی ' از مشهد مقدس و استاد ربیعیان به عنوان ناظر و مشاور طرح ملی تلاوت در این رقابت ها حضور دارند.
وی برای گرایش بیشتر جوانان به سمت کتاب آسمانی اظهار کرد: اگر بتوانیم نوجوانان را در سنین پایین با قران کریم پیوند دهیم سالیان سال این انس و الفت برقرار خواهد شد، اگر آنها قرانی پرورش پیدا کنند می توانند در آینده جامعه قرآنی را در کشور رقم بزنند.
مقدم کیا به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند 'تلاوت قرآن باید نشر پیدا کند و مردم با مفهوم و مضامین قران آشنا بشوند'، اگر همه نوجوانان ما بتوانند قرآن را با صدای خوش تلاوت کنند و آن را صحیح بخوانند در مراحل بعدی همچون مفاهیم و تدبر وارد خواهیم شد.
وی در مورد تفاوت این دوره از رقابت ها با سال گذشته گفت: این دوره در سه سطح ابرار ، ملکوت و طرح ملی با حضور شرکت کنندگان 15 استان برگزار شده است درحالی که سال گذشته این رقابت ها تنها با حضور 7 استان و در سطح طرح ملی برگزار شد.
دبیر ستاد طرح ملی تلاوت قران حفظ 14 حدیث از 14 معصوم (ع) توسط شرکت کنندگان را یکی دیگر از ویژگی های این رقابت دانست و گفت: نوجوانان برای نخستین بار اقدام به حفظ احادیث کرده اند که در کنار سه سطح رقابت پاسخگو هستند.
وی افزود: امشب گروه قرآنی از عراق که مسئول قرائت و حفظ دارالقران حرم حضرت عباس (ع) هستند وارد جزیره می شوند تا در مراسم قرعه کشی این دوره از رقابت ها حضور داشته باشند و در آئین اختتامیه جوایز نوجوانان را تقدیم کنند.
مقدم کیا در مورد اعزام منتخبان به کربلا در سال گذشته گفت: 20 نفر از نخبگان قرانی سال گذشته در کربلا حضور یافتند و در حرمین مطهر امام حسین (ع) ،حضرت ابوالفضل (ع) حضرت امیرالمومنین(ع) در کاظمین و سامرا به تلاوت قران پرداختند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
وی در پایان از تلاش های دفتر امام جمعه کیش و معاونت فرهنگی منطقه آزاد کیش در برگزاری این برنامه قدردانی کرد.
شبک**16411630*1392
خبرنگار : مریم زبان دان** تنظیم کننده: امیر برزی**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1052 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب