چهارشنبه, 24 آذر 1395 ساعت 12:44

پوستر جایزه کتاب صادق رونمایی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
پوستر جایزه کتاب صادق با حضور جمعی از چهره های فرهنگی رونمایی شد.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این جایزه به موضوع هایی اختصاص دارد که با توجه به نیازهای جامعه امروز نوشته می شود و جوایزی برای نویسندگان برتر در این حوزه درنظر گرفته خواهد شد.
بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق (ع) در راستای پیشبرد مکتب اهل بیت (ع) و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت گسترش کیفی فرهنگ از طریق یافتن استعداد نویسندگی در بین مردم و تولید کتاب اقدام به برگزاری این جایزه می کند.
این جایزه به پدیدآورندگان آثار برتر در حوزه معارف جعفری تعلق می گیرد، آثار مورد ارزیابی در این جایزه شامل همه کتاب‌های با محوریت آراء، اندیشه‌ها و سیره امام صادق(ع)‌ است که طی سال شمسی گذشته برای نخستین بار تألیف و منتشر شده باشند.
بر اساس این گزارش، ملاک سال انتشار، شناسنامه کتاب خواهد بود و منظور از تالیف پدید آوردن اثری است که محصول خلاقیت ذهن و هنر نویسنده و یا نتیجه تحقیق و ابتکار او باشد و اقتباس از کار دیگران محسوب نشود.
بر اساس آیین نامه این جایزه، مجموعه مقالات یا سخنرانی‌هایی که به صورت کتاب چاپ شده‌اند در صورتی داوری می‌شوند که موضوع واحد و یا نویسنده واحد داشته باشد.
شورای راهبری جایزه کتاب صادق متشکل از معاون فرهنگی بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق (ع) و چهار نفر از مدیران و صاحب‌نظران فرهنگی به پیشنهاد معاون فرهنگی و تصویب هیات مدیره بنیاد منصوب می‌شوند.
اعضای هیات علمی جایزه کتاب صادق 5 نفر از میان صاحب نظران طراز اول گروه‌های مختلف علمی، فرهنگی و دینی به پیشنهاد معاون فرهنگی بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق (ع) و تصویب شورای راهبری انتخاب می‌شوند.
دبیرخانه دائمی جایزه کتاب صادق زیر نظر رئیس شورای راهبری فعالیت خواهد کرد.
داوری و انتخاب کتاب طی سه مرحله صورت می گیرد، در مرحله اول ابتدا تمام آثار ارسال شده به دبیرخانه در هریک از رشته‌های اعلام شده، در گروه‌های سه نفره از داوران مرحله اول ارزیابی می‌شود و آثار منتخب با رأی اکثریت اعضای هیئت داوران به مرحله بعد راه می‌یابند.
در مرحله دوم، آثار راه یافته به این مرحله توسط سه نفر از داوران مرحله دوم بررسی می‌شوند و نتایج ارزیابی در فرم‌های ویژه‌ای که قبلا توسط هیات علمی تهیه شده، درج
می شود.
آثاری که از 100 امتیاز، حداقل میانگین 80 امتیاز را کسب کنند، به مرحله نهایی داوری راه می‌یابند.
در مرحله سوم، با رای حداقل سه نفر از اعضای هیات علمی، یک اثر از میان آثاری که میانگین 90 امتیاز و بیش از آن را کسب کرده‌اند، به عنوان اثر برگزیده معرفی می‌شود.
در پایان داوری از بین واجدان 90 امتیاز به بالا در هر رشته حداکثر تا سه اثر به عنوان تقدیری معرفی می‌شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم علی اکبر اشعری، رئیس شورای راهبری جشنواره خاتم، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع)، مجید قیصری دبیر علمی جشنواره خاتم، مهدی فیروزان مدیر عامل شهر کتاب و جمعی از نویسندگان و شاعران افغانستان حضور داشتند.
فراهنگ**1880**1027**خبرنگار: پروین اروجی**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 891 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار