چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 24 آذر 1395 ساعت 12:09

ماهواره بلای ایمان جوانان/ شهرها درحال خالی شدن از فقیه است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: ماهواره از طریق تهاجم فرهنگی تاثیرات منفی بر علم و ایمان دارد و بلایی برای جوانان کشور شده است.
به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: اگر بتوانیم جوانان را از نظر علم و ایمان بیمه کنیم، به طور قطع مقابل بلاها مصون می مانند.
آیت الله سبحانی ادامه داد: اگر جوانی خالی از علم، و دینش نیز ارثی باشد، بدون شک در مقابل تهاجم فرهنگی آسیب پذیر می شود.
وی گفت: تلاش روحانیان در منبرها باید آگاه سازی مردم نسبت به مسائل دین باشد و میزان معرفت آن ها را به اصول و فروع دینی افزایش دهند.
وی در ادامه بیان کرد: ایران، کشور شیعه است، مقام و موقعیت شیعه با فقاهت است و فقاهت نیز فقیه می خواهد.
این مرجع تقلید افزود: انقلاب ما انقلاب اسلامی است و رهبر آن فقیه بود که توانست چنین انقلابی را پدید آورد و نظام ما نیز بر اساس فقاهت و فقیه استوار است.
وی خطاب به طلبه ها و فضلای حوزه های علمیه، تاکید کرد: برای اجتهاد کوشش کنید و اجتهاد واقعی و نه لفظی را به دست آورید؛ فکر کنید و روی مبانی فتوا دهید.
وی تصریح کرد: شهرهای در حال خالی شدن از فقیه است، صدها شهر داریم که در آنجا مردی که بتواند لمعه(یک کتاب آموزشی در فقه) را تدریس کند نیست؛ لمعه را کسی می تواند تدریس کند که فقیه باشد نه کسی که نماز را گوش کند و برود تدریس کند.
آیت الله سبحانی اضافه کرد: آقایانی که به حد رسائل و مکاسب رسیده اند و یا کمی هم بالاتر، علی الظاهر اجتهاد برای اینها واجب عینی است نه کفایی.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

اطلاعات تکميلي

خواندن 641 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب