چهارشنبه, 24 آذر 1395 ساعت 12:04

پروفسور اسرافیلیان چهره برتر ریاضی دار فانی را وداع گفت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
پروفسور ابراهیم اسرافیلیان نجف ‌آبادی، چهره برتر ریاضی شب گذشته پس از تحمل یک دوره سخت بیماری، در سن 81 سالگی دار فانی را وداع گفت.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، پروفسور ابراهیم اسرافیلیان حدود دو سال درگیر بیماری سرطان بود که پس از تحمل یک دوره سخت بیماری شب گذشته به دیار بافی شتافت.
پروفسور ابراهیم اسرافیلیان، در سال 1314 در نجف‌آباد به دنیا آمد و دکترای ریاضی گرایش هندسه و دیفرانسیل خود را از دانشگاه سوتمیتون انگلستان اخذ کرد.
ریاست مؤسسه عالی آمار و انفورماتیک، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تربیت معلم، قائم ‌مقامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عضویت در هیأت امنا و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) و ریاست هفت ساله بر دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران از جمله سوابق نامبرده محسوب می‌شود.
این عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه علم و صنعت ایران، دارای 6 کتاب و 57 مقاله در مجلات معتبر علمی جهان بوده و در سال‌های 97 و 98 میلادی به عنوان مرد علمی جهان در رشته ریاضی انتخاب شده است.
در اسفند ماه سال گذشته و در فصل اول از همایش فرهیختگان ماندگار شهرستان نجف‌آباد از این عالم ریاضیات جهان و چهره مشهور بین‌المللی با حضور پرشور مردم و مسؤولان شهرستانی و استانی تجلیل به عمل آمد.
پیکر این دانشمند امروز به نجف آباد منتقل و بنابه وصیت خودش فردا در همان شهر تشییع و به خاک سپرده می شود.
فراهنگ**9338**1027**خبرنگار:‌ صدیقه بهارلو**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 842 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار