چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 22:45

هیچ اختلافی بین شیعه و سنی در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: الحمدالله در ایران اسلامی به برکت نظام جمهوری اسلامی هیچ اختلافی بین شیعه و سنی وجود ندارد و همه با دوستی و اخوت در کنار یکدیگر به خوبی و با محبت زندگی می کنند.
به گزارش ایرنا، حسین نوش آبادی سه شنبه شب در مراسم اختتامیه نخستین کنگره شعر پیامبر مهربانی که در سرسرای امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور استاندار برگزار شد اظهار داشت: معنی و مفهوم واقعی وحدت میان شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات دینی است.
وی افزود: مسلمانان خارج از اختلافات و با پرهیز از مسائل تفرقه انگیز در جهان اسلام همسو و هم جهت حرکت کنند.
وی تصریح کرد: مطابق قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی موظف است سیاست های کلی خود را بر پایه اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش مجدانه به عمل بیاورد تا وحدت سیاسی و اقتصادی جهان اسلام را محقق کند.
وی خاطر نشان کرد: حضرت محمد(ص) پیامبر مهربانی و رحمت بودند به طوری که با دشمنان خود نیز با مهربانی و عطوفت رفتار و برخورد می کردند.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی از 12 تا 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت در کشور نامگذاری کردند که این یک حرکت بسیار خوب در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام بوده است.
نوش آبادی اظهار داشت: تمام کشورهای اسلامی در این هفته به شادی و سرور می پردازند و این هفته را گرامی می دارند.
وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی مدیون وحدت همه اقشار و مذاهب اسلامی و آحاد ملت ایران است.
وی بیان کرد: در سایه وحدت و انسجام مردم ایران توانستند بزرگترین نظام استبدادی و استکباری را از کشور بیرون و نظام اسلامی را جایگزین آن کنند.
وی ادامه داد: در مقابل این حرکت مردم ایران دشمنان و بدخواهان دین و کشور سعی کردند بین شیعه و سنی اختلاف و تفرقه ایجاد کنند که خوشبختانه به اهداف شوم خود نرسیدند.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمنان ایران اسلامی سعی کردند با پررنگ کردن مسائل قومی و قبیله ای و تحریک تعصبات فرقه ای بین اقوام مختلف کشور اختلاف به وجود آورند اما هوشیاری و اتحاد مردم این توطئه ها را خنثی کرد و دشمنان به هدف شوم خود نرسیدند.
نوش آبادی اظهار داشت: اختلاف بین شیعه و سنی یکی از راهبردها و سیاست های شوم استکبار جهانی علیه مردم ایران اسلامی است.
به گزارش ایرنا در این مراسم رای هیات داوران نخستین کنگره شعر پیامبر مهربانی، پس از بررسی و داوری مقدماتی و نهایی اعلام شد.
براساس رای هیات داوران نفرات برتر شعر کلاسیک:
علیرضا رجبعلی زاده کاشانی نفر اول، علی سلیمانی از تهران و سید جواد شاهمرادی از اصفهان بطور مشترک دوم و رضا نیکوکار از رشت و سپیده تکتم حسینی بطور مشترک سوم شدند.
نفرات برگزیده شعر سپید:
اکبر آزادپور از اندیمشک نفر اول، مریم اسلامی ازمشهد نفر دوم و طاهره شهابی نفر سوم
نفرات برگزیده کتاب پیامبر مهربانی: علی فردوسی نفر اول و برگزیده
کنگره شعر پیامبر مهربانی به مناسبت هفته وحدت از روز دوشنبه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1095 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب