سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 21:44

افزایش هشت برابری تحقیق و پژوهش طلاب حوزه های علمیه کشور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر جشنواره کشوری علامه حلی گفت: در هشت سال شکل گیری جشنواره علامه حلی، تعداد تحقیقات و مقالات پژوهشی طلاب و روحانیون حوزه های علمیه سراسر کشور هشت برابر شده است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام «جواد اسماعیل نیا» روز سه شنبه در آیین تجلیل از آثار پژوهشی برتر طلاب شاغل به تحصیل حوزه های علمیه خوزستان در مسجد اعظم اهواز افزود: در سال 1387تعداد مقالات تحقیقی که به دبیرخانه جشنواره علامه حلی ارسال شده حدود 2هزار مورد بود که این تعداد در سال 1395در هشتمین جشنواره علامه حلی به 16هزار تحقیق و پژوهش رسید.
وی با بیان اینکه امسال 600مقاله و تحقیق از حوزه های علمیه سراسر استان خوزستان به دبیرخانه جشنواره علامه حلی ارسال شد ابراز امیدواری کرد در سال آینده هر چهار هزار طلبه ای که در حوزه های علمیه خوزستان به تحصیل اشتغال دارند بتوانند یک کار تحقیقی دینی یا فرهنگی ارائه کنند.
دبیر جشنواره کشوری علامه حلی، فرهنگ سازی پژوهش و تحقیق در حوزه های علمیه که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، ایجاد مهارت در نویسندگی طلاب و تقویت و ارتقای سطح علمی طلاب را از اهداف جشنواره علامه حلی بیان کرد و افزود:حوزه های علمیه در قرون گذشته مهد علم و تحقیق بوده اند و کسانی که معتقدند پژوهش میهمان ناخوانده حوزه های علمیه است سخت در اشتباه هستند.
وی گفت: طلاب در کنار درس و مباحثه باید بتوانند تولید علم داشته باشند چیزی که شهید مطهری تا اواخر عمر شریف خود در راستای نیازهای علمی، فرهنگی و دینی هرچه در توان داشت کتاب نوشت و امروز آثار شهید مطهری در سراسر جهان مورد توجه و مطالعه هستند.
دبیرجشنواره کشوری علامه حلی با بیان اینکه پژوهش در حوزه ها باید یک ارزش تلقی شود و جشنواره نیز باید به موتور پژوهش در حوزه ها تبدیل شود ابراز امیدواری کرد غبار مظلومیت از حوزه ها با فعال تر شدن کار تحقیق زدوده شود.
اسماعیل نیا با بیان اینکه همه استادان و طلاب حوزه های علمیه بخصوص طلاب خوزستانی باید برای غنی تر کردن جشنواره علامه حلی تلاش کنند گفت:در این راه نباید دلسرد شد چون انگیزه این پژوهش ها الهی و مورد نیاز جامعه دینی ما است.
به گزارش ایرنا در آئین اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی خوزستان که شماری از استادان و فرهیختگان حوزوی استان حضور داشتند از پدیدآورندگان 22اثر علمی و پژوهشی حوزه های علمیه خوزستان با اهدا جایزه نقدی و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.
6065/6064*شبس*1613*خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: عبدالله غفاری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1096 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار