چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 19:52

تاکید ایران و مجارستان بر اجرایی شدن مفاد خواهرخواندگی بین تهران و بوداپست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان و شهردار شهر بوداپست روز سه شنبه بر لزوم اجرایی شدن مفاد قرارداد خواهر خواندگی بین تهران و بوداپست تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، «غلامعلی رجبی یزدی» در نشستی با «ایشتوان تارلوش» با اشاره به امضای قرارداد خواهر خواندگی بین پایتخت های دو کشور خواهان اجرایی شدن هرچه سریع مفاد این قرارداد شد و آمادگی طرف ایرانی را در این خصوص مورد تاکید قرار داد.
سفیر کشورمان در بوداپست در این ملاقات با اشاره به سفر سال گذشته 'ویکتور اوربان' نخست وزیر مجارستان به ایران که در جریان آن چندین توافق نامه همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به امضاء رسید و همچنین سفر ماه گذشته 'لسلو کوور' رئیس پارلمان مجارستان به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اراده سیاسی برای گسترش همکاری های همه جانبه بین مقام های دو کشور وجود داشته و باید زمینه های اجرایی کردن این اراده سیاسی را فراهم کرد.
رجبی یزدی همچنین در این دیدار با اشاره به اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی کشورمان در مجارستان با توجه به حضور بیش از هزار و پانصد دانشجوی ایرانی در این کشور بر اجرای هفته های فیلم و کتاب جمهوری اسلامی ایران در مجارستان و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری در این کشور تاکید کرده و از برگزاری چنین اموری در ایران توسط مجارستان حمایت کرد.
ایشتوان تارلوش شهردار بوداپست در این ملاقات نیز با اشاره به ملاقات هایش با محمد باقر قالیباف شهردار تهران و امضای قرارداد خواهر خواندگی بین شهرهای بوداپست و تهران با تاکید بر لزوم اجرایی کردن مفاد این قرارداد گفت: کمیته اجرایی قرارداد خواهر خواندگی بین پایتخت های دو کشور تشکیل شده و به زودی هیاتی چهار نفره از شهرداری بوداپست برای اجرایی کردن مفاد قرارداد خواهر خواندگی به تهران سفر خواهند کرد.
قرارداد خواهر خواندگی بین تهران و بوداپست در سال گذشته به امضای شهرداران دو پایتخت رسیده و در آن بر همکاری در بخش های مدیریت شهری، حمل و نقل عمومی، گردشگری و حمایت از فعالیت های اقتصادی تاکید شده است.
اروپام**436**1908

اطلاعات تکميلي

خواندن 1022 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب